Godmorgon folks.

God morgon.
Sitter i hotellreceptionen och försöker låtsasjobba lite ;) Åtminstånde för gästernas skull...
Det ser ju lite proffsigt ut när man står bakom en reception och ser upptagen ut bakom datorn.
När gästerna kommer förbi hälsar jag godmorgon och ler. Tittar sedan på datorskärmen och försöker se ut som om jag fyller i bokningar eller något annat viktigt. hehe
Ja ja det är inte alltid så här! I vanliga fall brukar det vara full fart här med matlagning och annat men så här nära jul får man lov att ta det lite piano.
Tänkte jag skulle baka lite frallor idag men det är för tidigt att sätta igång hushållsassistenten kl sju på morgonen så jag får vänta lite.
Snart kommer Sofie och då ska vi dricka citronthé med ingefära. Vårt nya morgongottis:)
Ingefäran ligger just och drar i vattnet och släpper ifrån sig sin goda smak.
Tänk er så här. Att jag låter som Ernst som förklarar ett recept så där när rösten blir så där "förklarande" på nåt vis:
Jag lägger i en bit skalad bit ingefära i en kastrull vatten.
Sedan får den ligga och gotta sig i en halvtimma.
Häller sedan upp det rykande heta ingefärsvattnet i en thékopp med en citronthépåse.
Gärna ett par droppar honung i så den lena smaken träder fram.
Ja...någonting sådant. Så har man fått med Ernsts favoritingridienser. Honung och citron!!!
 
Lite av frukosten på Alléhotell :)
 
Förra veckan. Vilken dag det nu var....???? hade vi juljuntaavslutning hos Berta i stora staden som sagt.:)
 
Med hänsyn för konstiga miner på övriga deltagare än Erika så blev det inga bilder på dessa personer ;)
Erika lagar sin tratiotinella omelett :)
Alltid lika gott med Juljuntauntaknytisen :D
 
Nu kommer Sofie med bredhas på svettramen. Bäst att värma på Théet!!!
Vi hörs kanske nåt innan julafton.
Mors.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh! Det theet måste jag prova!!

2013-12-19 @ 20:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0