Dan före dan före dan.

 
 
Sitter här med en vråldäppt däsa och skinnet mellan däsa och överläpp är söndersnyten och röd.
Känner mig som Rudolf med röda mulen typ:(
Kurerar mig med lite glögg mellan klappinslagning och laxgravning.
Har varit och fixat det sista på byn idag och jobbat lite på hotellet, några ihärdiga gäster är kvar som fortfarande jobbar.
Vad skönt det är att känna sig färdig inför julen så här långt innan, för det känns ju långt kvar än..ja en hel dag är det ju.
Hittade en stor papaya på Willys här om dagen och lagade till en stor papayasallad sk Som Tam Som vi skulle käka i går kväll.
Till det lite grillade revbensspjäll och kokt ris.
 
 
Titta så fin den blev!
Bara det att den blev helt oätlig...
Papayan var helt besk!! Så jävla äcklig!
Jag smakade inte på salladen förrän den var klar och hade typ slösat tre limefrukter, små fina körsbärstomater och massa andra grejer.
Gick upp till Anna så hon fick smaka, hon spottade ut allt i slasken...
Visst är det konstigt att en papaya är besk? Den kostade typ femtio spänn oxå!
Inte vad man hade tänkt sig att äta revbensspjäll med ris en lördagskväll....men det fick gå.
 
Bakade Ernsts knäckebröd till julafton oxå och dom blev kanongoda!
Ernsta är en kille att lita på säger jag bara ;)
 
Lite inlagd sill blev det med.
 
Ikväll kör vi ytterligare ett säkert kort.
Skinkmacka o lite annat gott från det välfyllda kylskåpet .
God jul önskar jag er alla:)

Kommentarer
Postat av: biggeros

Tur man kan lita på Ernst då! Gott med egen inlagd. Jag köper IKEAS sill. Önskar er alla en fröjdefull Jul från ett varmt Spanien =)

2013-12-23 @ 13:26:17
URL: http://biggeros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0