Å nu så är snön borta.

Inte för att jag gillar snö! Fast när den väl kommer så kunde den väl fått stannat??
Hade varit lite mysigt nu till julen, men det var skönt att allt smälte bort så att det kan komma nytt utan en isgata under.
Ikväll ska vi till Berta i stora staden på juljunteavslutning och äta vårt traditionella julknytis :)
Nytt för i år med julklappsbytet är att vi dragit lott och fått namnet på den vi ska ge till.
lite småspännande att se ifall man har prickat rätt!! Tyckte att jag hittade en klockren klapp till min kandidat, bara hon inte har en.....lite kluven där...jag får ta den själv annars och byta bort min! Så får det bli :)
 
Förra fredagen skulle vi som sagt ha lite julmys i Bleken , jag och några till.
Sjukdomsbortfall efter sjukdonsbortfall så blev vi bara tre kvar...å jag som hade lagat så mycket mat :/
I sista minuten bjöd jag in gubbarna som ändå hade ställt upp med skjuts.
 
Kul med lite spontanitet!
¨Vi hade det mycket trevligt:)

Blev lite blixtsnabb julpyntning.
 
På lördagen var vi i Gårdeby och firade Ebbe två år.
Lilla "mejselmannen" hade fått en mejseltårta :)
 Hundarna vet vem dom ska sitta hos ;)
 
 
Lite svårt att fånga det lilla yrvädret till födelsedagsbarn på bild men här fick jag än varje fall :)
Sally och Tilda hade görskoj hos sin syssling och lekte gärnet i hans rum :)
Mormor Eva.
Kul att träffas med tjocka släkten :) Det är så fint och mysigt i Gårdeby!
Rolig "dragkroksälg"
Karin Tilda och jag var och julhandlade lite på lekhuset i veckan.
Tilda fick åka låne sulki :) Det var jätteroligt!
 
Måste runda av. Skjutsen kommer snart.
I morgon är det Lucia...snart kommer tomten igen.
Hej då från Videvägen,
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, klart mejselmannen ska ha en mejseltårta!! Hihi!! Var jättekul att ni kom och firade Ebbe! <3

2013-12-14 @ 16:01:16
Postat av: biggeros

Vilken fin lykta med en liten nisse i. Skojig älgkrok, har aldrig sett ngt liknande. Hoppas att det kommer mer snö lagom till Jul, kramar till er alla!😊

2013-12-16 @ 22:18:43
URL: http://biggeros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0