Fortsatt sjukstuga

Hur ska jag göra för att få det negativa till något kul idag då?
Man kan ju alltid vara lite ironisk mot sig själv..det närmsta jag kan tänka kan komma ur mig denna dag. Inte ett liv...!
Igår kände jag mig riktigt pigg faktiskt! Trots denna rethosta som inte vill ge med sig såklart.
Åkte i till Karin varje fall och hälsade på Tilda lite så där på håll först men det är ju så svårt att låta bli å klämma lite :)
Anna med familj kom och sa hej innan dom åkte till Västervik på minisemester och jag fick även klämma lite på Sally.
Hoppas jag inte har smittat dom nu bara:/
Fast enligt sjukvårdsupplysningen är det ett virus jag har och ska ej smitta eftersom det sitter i bihålor osv.
 
Vi drog ner på byn för att uträtta lite ärenden. Senare på eftermiddan blev jag dålig igen!
Vet i F vad det är för segdraget skit jag dragit på mig. GRRR
Här kommer en lista på vad jag fått försakat på en vecka.
Lotorp marknad.
Junta hos Berta.
Frissan.
Massage.
Hellesta marken.
Treårs- kalas hos Svea i Kumla.
Återstående avbokning: Tandläkarbesök nästa vecka, fast det är ju inte så tråkigt iof!
 
Med två panodil och en iprén i kroppen åkte jag ändå till Nina på lunch i onsdags.
Marie Lagergren var också där, nyss hemkommen eller bortkommen kanske man kan säga eftersom hon fyttat till Malmö för några år sedan.
Det var kul att träffas och prata lite även om halsen inte ville att jag skulla säga nåt :/
 Majsan slänger med sitt långa hår:))
 
 Igår släpade vi oss till skogen en sväng för att kolla våra svamprevir. Måste ju se upp för kantarelltjyvar!!
Hellre går man ju till skogen med feber än att någon annan ska ta dom ;)
Förresten så kan man väl inte kalla denna misär för skog längre sedan vår "käre" markägare massakrerat den :(
 
Kalhygge.
Så här ser den ut.
Det som en gång var en skog fullt med kantarellställen  finns ej mer pga en halv meter djupa traktorspår omkullfallna träd och en himla massa ris, ja ni ser ju själva.
Jag är så ledsen över hur man kan göra så!
Vår fina skog som var så härlig att ströva omkring i. Zorro som är gammal och har det lite svårt att hoppa över dessa grenar får vi bära emellanåt.
Jag förstår till viss del att man ska avverka men att göra rent efter sig....är visst inte så kul!
Detta var skörden. Intet att hurra för:/
 
Ja ja bara att gilla läget och vänta in en mansålder på att en ny skog växer upp.
Få se nu...då har jag hunnit bli 125 år ungefär.
Får hoppas att det uppfunnits någon slags skogsmountinrollator med motor på då för en gammal gummas trötta ben;)
 Nu ska vi käka lite lunch ute på verandan i sensommarsolen.
Hoppas på att bli så pass frisk att man kan jobba på måndag!
Nästa helg är det fullbokat. Vi ska träffa kusiner från Sörping på fredag och lördag är det 50-årsfest på Boken, alltså på Grosvad där vi bor.
Samtidigt  ska vi vara Sallyvakt när föräldrarna ska på bröllop.
DÅ SKA JAG TA MIG FAN VARA  F R I S K!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Tänkte försöka mig på 16-8 metoden på måndag. hehehehehehehehe #ensomaldriggersig!
För er som inte vet. Mer om detta får ni veta i nästa avsnitt av Lödder :)
 
Min duktiga dotter www.annalagarmammasdator.com säger att hon fixat så att bilderna på min blogg inte blir lite mer än halva nu.
Får se ifall hon lyckades nu när jag publicerar som vi bloggare gör! ;)
 
 
Hoppas inte att jag har dragit med mig er på ruinens brant idag.
Jag är "ganska glad" ändå trots allt :-)
Ha en bra löddag!
 
 Kollade bilderna efter publicering. Blev inte så himla mycket bättre :/
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena Burman

Rolle kör 5:2 metoden ;)

2013-08-10 @ 18:26:51
Postat av: Nettan

Poor Mary! Se till att bli frisk nu!!

2013-08-11 @ 08:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0