Etta augusti.

Dags att vända blad i almanackan.
Vilken sommar vi har :) Bästa på många år, vädermässigt i alla fall.
När jag vänder blad i almanackan möts jag av en bild med knallröda kräftor. Slurp vad gott!
Det är väl härligt med årstider ändå!? Typ att alla månader bjuder på olika upplevelser.
Det är väl så det ska vara i detta land så man ska orka med den långa vintern som lurar runt hörnet.
Värst vad poetisk jag blev idag då....låter som en värsta sommarpratare i P1!
På tal om det så har vi, alltså Stef o jag lyssnat en del på sommarprat på sk podradio på min ajfån.
Kanon när vi målade räcket nere vid sjön .
Blev genast lite roligare att måla, till typ Jonas Gardell när han och Mark var inbjudna som vipgäster till Meryl Streep på Mamma Mia premiären.
Råder er till att lyssna på det ifall ni missade. Alltså. Jonas är inte min direkta favorit om man säger så men fy fan vad jag garvade åt det där programmet :)
Före
Efter
 
 
I söndags hade vi vår årliga Söderbergs syskonträff med dito familjer.
Det var himla lyckat måste jag säga! Det enda tråkiga var vädret ( som jag  nyss sitter och skryter om....) men denna dag. NOT!
Iof var det varmt och alla kunde bada. ALLA.  men när vi skulle käka så öpnnade sig himmelen såklart  och vi fick bära in alla bord i uterummet och trängas likt sardiner i en plåtask.
Men men...alla var glada ändå. Vi käkade även blåbärspaj på Blekenblåbär som jag och Jörgen plockat.
Finns det hjärterum.....:)
 
Förra fredagen var vi på Titanicutställningen i Norrköping.
Det var mycket givande. Ni som inte varit där. Gå och se den!!! Det är öppet till 6 sep om jag inte minns fel.
 
One of the last passenger....tycker dom hade konstga kläder på sig jämfört med dom andra passagerarna ombord;) Kaptenen ser lite barsk ut bakom oss!
Vi reste ihop med Riha och Risto samt Rithas dotter Nike. Var först på fiskmagasinet och lunchade på fisksoppa.
Alla övelevde och vi hade mycket trevligt!
 
Idag har jag varit barnvakt åt Sallan.
Våldgästade hos Karin sen gick vi till Vibjörnsparken för att handla lite brahasaker på bakluckeloppis.
Jag köpte lite leksaker till de små som vi ska ha här i stugan.
Efteråt blev det fika på Klippestorp.
 
Sötungar <3
Om ni undrar varför bilderna är lite dimmiga så berodde det på att kameralinsen var nedkletad med majskrokar.
Mormors telefon är kul att slicka på ibland ;)
 
Jä. Det var det hele for nu. som vi säger på densk.
 
Lite fler bilder på allt möjligt.

Knubbsäl hoppar i spat! Måste hålla för näsan för att inte få kallsup =)
 
Trolsk skog tidigt i morse när jag sprang in till jobbet. ( så fick jag det sagt också ;) ) Präktiga jag!
Liten sädesärla lär sig flyga. Landade på vår trapp, så himla söt .
 
 Midnatt.
 
 
 Har lyckats lite bättre med chiliodling denna sommar B-)
 
Nu ska jag ladda för Ernsta.
Hoppas verkligen inte att det är nån vidrig foschballl ikväll !!!!!!!!!!!!!!!!
Hej.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0