Fullrullehelg!!

Nej fy för bövelen för Ullared på en lördag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men vad gör man när man väl är där och har åkt 35 mil och betalat 260 kr i bussavgift??
Jo man gillar läget helt enkelt!
Alltså...det är helt hysteriskt mycket folk, det är bara att fokusera på vad som står på inköpslistan och försöka tränga sig fram bland hundratals kundvagnar, kasta ner det och iväg till nästa avdelning.
Man har jämt sjå med att inte stå i vägen med kundvagnen och att se till att ingen snor den..för det gör folk hela tiden.
Med jämna mellanrumm ropar "tanten" upp i högtalaren typ: " Blå kundvagn nr 1923 saknas vänligen säg till i informationen ifall ni sett den"
En kvinna i vårt buss sälskap blev av med sin och fick leta en halvtimma innan hon hittade den.
En förvirrad medelålders man gick omkring med den och letade efter sin fru...vart deras kundvagn tagit vägen vet ingen..
Jag iaktagade många äkta män som gick omkring och såg allmänt uppgivna ut och antagligen undrade var dom gjorde där..
Tycker verkligen att dom borde göra något åt detta problem! För det är verkligen ett problem!
Varför inte göra en stor kunvagnsparkering på alla avdelningar där man kan ställa ifrån sig vagnen och gå runt och titta på kläder osv, på så sätt blev det ju ingen trängsel för det är ju kundvagnarna som tar plats.
Sen kunde dom ha personal som vaktade vagnarna.
Dom bygger ut och bygger ut hela tiden men ändå så är det så himla trångt överallt.
Jag menar, ska dom ta in så mycket folk så måste det ju finnas plats också.
Nåväl...jag fick med vad jag planerat så jag är ändå nöjd men nästa gång åker jag en vardag, typ komma dit vid två på em, handla tills dom stänger sova över på nya hotellet som dom bygger!
Som ni ser så hade vi rätt kul mitt i eländet ändå =)
 
Lite av mina fynd=)
Träningskläder.
 
Vinterjacka..kanske ett impulsköp men den var ju så billig;) Duger att ha när det är svinkallt om inte annat.
Regnjackan är jag mera nöjd med.
Stolsdynor.
Inte så mycket kläder, bara tre koftor. scarfarna var billiga 10 kr st.
Tog till mig tio plagg typ som jag provade och hängde tillbaka.
Väskor,plånböcker lite ungsformar
Underkläder ladyshave,Björn Axèn volym master och lite annat krafs.
Kosta sig??? Kosta 3800:- Billigt?? Tja..det var det väl..
Hade även en lista från Anna som jag betade av nästan utom två saker.
Massa babysaker för typ 1200:-
 
Igår påbörjade vi höststädning. utemöbler samt blomkrukor rengjorda.
Nu är det bara pelargonerna kvar som fått flyttat in i uterummet.
Det tog typ hela dagen och nu ska vi ut och lägga pressar över möblerna som var för våta igår.
Skönt när allt är klart.
Snart dax att dra sig inåt Finspång om ett par veckor!
Kanske ni blivit lite inspirerade till shopping på Ullared eller så blev ni avskräckta hehe.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Marie, jag tycker att du ska skriva till Boris i hans fråga Borisspalt i tidningen Ulla och framföra dina helt bra ideee´r angående kundvagnarna!!!

2012-09-24 @ 15:29:21
Postat av: mama

Borisspalt??? hahahaha ja det ska jag göra ta mig sjutton!!!!

2012-09-24 @ 17:08:46
Postat av: Anonym

Ullared är så billigt att det blir dyrt(Jörgens slogan)!

2012-09-25 @ 14:52:19
Postat av: Helena

Är glad att jag åkte helgen innan för då var det inte alls så mycket folk. När ni åkte hade nu barnbidraget kommit. Det gäller att åka precis innan barnbidrag o löning ;-)

2012-09-25 @ 17:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0