Fredag igen!

Oh så skönt att komma hem till ett nystädat hem samt ett välfyllt kylskåp.
Fick värsta rycket igår och städade som en tok, tänk ifall man kunde få dessa ryck varje torsdag..
 
Imorgon får vi besök av Lelle och Sussie. Ska bli kul, Sussie har aldrig varit här i stugan..det är ju inte riktigt klokt igentligen!!
För några veckor sedan när vi var på hennes 50-årsfest så bestämde vi äntligen att vi skulle ses här.
Det är tydligen så det måste gå till nu för tiden,
Fattar inte vad denna sommar tog vägen? Fortfarande har inte Nettan och Jonas varit här! Fast vi lovade varandra att denna sommar SKA vi ses................
Varför är man så himla svår att umgås nu för tiden?
Alla är ju likadana!
Förr minsann. Då.  Då umgicks man hela tiden med kompisar. Varje helg.
Småbarn var inget hinder. Man for hit och dit med dom sovandes i vagnen hem.
Jag har två teorier. Ett: Åldern..man är för bekväm
Två: dagens stress samhälle..man hinner helt enkelt inte.
 
Förra fredagen fick vi våra nya möbler till vardagsrummet.
Soffan är jättefin. Men.....alltså jag är inte helt nöjd..tyckte rummet krympte ihop ännu mer.
Sitter och funderar hur jag ska lägga upp problemet med min andra hälft :/:/:/
Antingen ska jag ringa EM möbler och fråga ifall man kan få byta ut den rundade delen som avslutar soffa och få en rak istället.
Eller så ska man strunta i det och vara halvnöjd med en soffa som kostar över 20000:-
Alltså det högra hörnet , det gör ju hela soffan men ett rakt avslut skulle ge mer rymd åt rummet.
Det är inte lätt. Det är det inte!
 
Nästa helg ska Berta o jag dra till Ullared med Barks buss=)
Då är det bäst att man tänker igenom noga INNAN man handlar;) hehe
Det ska bli roligt, har inte varit där på typ sex/sju är säkert.
 
I kväll blir det lugnt.
Äta lite mat.
Dricka lite vin.
Smaska lite godis.
Gojsa lite i soffhörnet med täcka och kudda som Emma sa när hon var liten kicka:)
Trevlig helg.
Majsan.
 

Kommentarer
Postat av: Emma

ja Mai, det ska jag också göra! :D

2012-09-14 @ 16:51:50
Postat av: Lina

Mai!!!! Det var ju jag som sa täcka och kudda!! Inte Emma! Hihi

2012-09-14 @ 20:22:10
Postat av: mama

Jasså!!!!! Tänk vad man kan glömma sååå viktiga händelser. hihihi

2012-09-15 @ 09:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0