Redan julbord.

Igår var det dax igen för Mårdskog och Lindkvists årliga julbord.
Vi blev tillslut en liten skara som åkte in till Borgen i Norrköping för att njuta av läckerheterna.
Anna och Jörgen valde att stå över i år då Sally är för liten att för första gången hon vistas utanför hemmet behöva umgås med flera hundra personer samtidigt.
Stackars Sofie kunde heller inte följa med så det blev Karin, jag , Stefan och Emelie.
 
Vi åt så mycket vi orkade och lite till...
De kalla rätterna är alltid godast! Eller så tycker man det för att man är som mest hungrig då..
 
 
Karin kämpar med kladdkakan :)
Vi blev även underhållna med lite julsång
Idag har jag haft halsbränna av all sill osv men det är väl gott åt mig min gam!
 
I tisdags for Karin och jag till Ikea och tänkte handla lite bra ha saker både hem och till hotellet.
Vet inte vad det var men det fanns knappt ett skit på varuhuset!
Måste vara någon slags mellanperiod nu ?? eller vad vet jag!
Vi fick åka hem med ungefär hälften av vad vi tänkt.
Jag köpte varje fall två hyllor med tillhörande förvaringsboxar som jag (Stef) ska sätta upp i lilla rummet bredvid sovrummet, kommer att bli såå bra!
Karin gasar på med snabba Saaben =)
 
För övrigt på sjukdomsfronten kan jag meddela att det är åt H-vete :(
Blir inte av med bihåls värken.
Var hos läkaren igen i veckan och jag berättade att jag fått penicillin osv.
Jasså ?? Sa läkaren och konstaterade att penicillin är inte bra mot bihålor...
Nehe...men det fick jag i alla fall!
Nu provar jag nässpray med kortizon och rinexin , två panodil +  en ipren tre ggr dagligen.
Mest förbannad är jag för att jag missar löpträningen som är så rolig!!!!!
 
Nu över till Coop matpåse!
Det blev en flopp!
Jag är inte nöjd med upplägget av betalningen annars tyckte jag det var bra.
Det finns två sätt att betala.
1: på faktura. Alltså man får en faktura i veckan som ska betalas direkt med 29 kr påslag i faktureingsavgift.
2: Korbetalning på nätet även där varje vecka. Alltså man loggar in på hemsidan fyller i alla kortnr osv och betalar.
Inte så krångligt kan tyckas..men det är ändå jobbigt att komma ihåg och hålla på att småfjutta istället för att betala en gång i månaden, eller betala med kortet på butiken där man hämtar varorna.
Nej!! Det skiter vi i!
Ska kolla över upplägget på andra alternativ typ Linas matkasse.
 
Snart är det helg igen och imorgon ska jag till frissan och fixa till nåt nytt, kanske byter jag från sidbena till mittbena eller nåt ;)
Nu ska jag nog gå upp och sniffa lite bebis=)
Visst är det mysigt i november förresten? Gillar mörkret! Ärligt alltså!
Mycket hellre än J.."¤¤%& la SNÖ!!!
Tjoflöjt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0