November

Vaknade kl 02.28 imorse...
Somnade  kl 20.30 igår av ren utmattning för att jag förstört en hel eftermiddag till ingen nytta pga piss internet som bara ska krångla hos oss ;(
Kl 04.00 gick jag upp och satte på pannan för det gick ej att somna om, får väl ta ett gubbvil i em med risk att jag somnar i soffhörnet kl sju ikväll annars!
 
Ska försöka återskapa inlägget så gott det går.
 
Vem sa att november var grå??
Vädret var underbart när jag o Zorka gick hem från Hotte.
Vi gick sakta hemmåt i solen.
 
Igår var Anna , Karin och jag på Foklan och såg Breaking down 2.
Det var jag och typ fem andra "damer" i min ålder och retsen av publiken av betydligt yngre årgång ;)
Biografen var långt ifrån fullsatt...undrar varför?
Kan det bero på att man inte engargerar sig tillräckligt för ungdommarna i Finspång..Typ : det enda som fanns att köpa var Ahlgrens bilar!
Gick fram till disken och skulle köpa något tuggbart, " Vi har tyvärr bara Ahlgrens bilar" sa mannen bakom disken lite urskuldande.
"Jahaa"... "Då tar jag en påse bilar" sa jag lite sarkastiskt. Han fattade inte poängen :/
Är det inte typiskt Finspång???? varför inte köpa hem lite godis och läsk när det går en film som typ varenda unge vill se???
 
Karin o jag var i stugan i söndags en sväng. jag skördade den enda chilin som blev av två påsar svindyra ekologiska frön som jag handlade på trädgårdsmässan i Stockholm i våras.
Förra sommaren när tomatodlare Marie Söderberg var i farten blev inte skörden bättre den ifall ni minns..
Får väl skylla på dåligt väder som alla andra bönder gör när skörden inte vill sig!!
    Här hackas den ner till grytan som hotellgästerna ska få betala dyrt för;)
  Måste ju komma på något sätt att få tillbaka pengarna på.. lite provision till mig själv  hihi
På tal om hotellgäster så fick jag den här flaskan av en jägare som var gäst hos oss.
Han tyckte han hade fått så fin service.
Yes!!! Jag som älskar Whiskey....eller`????
Nåväl det är sådant man blir glad.
Det är roligt när man blir uppskattad!
 
Vidare på agendan:
På tisdagen for jag och TjockKarin in till stada på lite hemliga uppdrag;)
Vi gick förbi Mimmis visthus på Knäppingsborg och blev fikasugna bara för det var så mysigrt där inne.
Jag åt min första Macarong, en liten kaka som är en blandning av maräng och biskvi. Gott!!
Vidare till Bik Bok (eller hur det nu stavas..)
Jag skulle köpa ett par jeans som Helena fått mig att bli tvungen att prova!
Hon hade rätt!! Dom var ursköna! Som pyamasbyxor =)
Efter div besök hos några andra butiker bllev vi hungriga på sallad.
Mot favvostället Paus=)
Ok Karin. Du ser ut lite som ett mongo på bilden, men jag tycker du är jättefin!!!!!!!!!
Igår. När jag skrev samma sak var det mycket roligare än det var nu...men då var jag på mera skämthumör!!
Det börjar komma tillbaka så smått, men är man skorpion så ÄR man långsint!! Så är det bara!
Eller hur Majsan ;) Tillängnat Chatarina Bachmann Adolfsson =)
I allafall var det något roligt jag skrev som jag inte kommer ihåg nu tyvärr. Hur mycket jag ens tänker!
Men jag skrattade som vanligt åt mitt eget skämt ;)
Jag skrattade defenitivt inte när Karin sa att vi skulle handla mat på Citygrossen efter maten...
Jag släpade mina svullna fötter efter henne på mataffären och klockan blev halv åtta när vi packade in matvraorna i bilen och rattade hemmåt.
Jag var dessutom tvungen att duscha när jag kom hem eftersom jag stekt fläsk och lagat kroppkakor på hotellet tidigare på dagen och stank stekflott.
Det blev en mastodontdag!!
 
Hade tänkt att besöka Ekenäs julmarknad också i veckan men måste inse att jag inte hinner..
På lördag är det 50.årsfest hos Jaana=)
Sedan är det två födelsedagsbarn till som ska firas i helgen...:)
 
En annan rolig grej är:
12 jan 2013 åker jag Nettan Heelena och Berta till Noeva El Stockholmia!
Checkar in på Hotel Söder.
 
Vidare på fiskspa=)
 
Sist men inte minst, middag på Koh Phaneng=)
Å så lite shopping såklart!!!!
Kul att ha något att se fram emot i tråkjanuari!!!
 
Ja..det blev lite av minnet i huvudet i alla fall.
Anna har lärt mig hur jag ska spara texten vartefter jag skriver så det inte kan hända igen att allt försvinner.
Oj..klockan är nu 05.40...snart dax att gå upp!!!
Hur ska denna fredag sluta????
Avrundar med lite fina bilder.
Mammas fina kaktus.
Lillsnuffen nerbäddad i hotellsängen:)
Sist men inte minst.
Mormors pluttunge, här med gammelmorfar=)
 
Trevlig fredag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Visst är byxorna otroligt sköna. Jag måste köpa ett par till så jag har att byta med, hihi.

2012-11-16 @ 17:41:34
Postat av: Nettan

Jag var iväg och köpte ett par jeans dagen efter juntan.. glömde att berätta det. Men ska nog köpa ett par till riktigt mörka. De var verkligen supersköna och dessutom gick det att stoppa ner benen i ett par stövlar utan att få en knöl på knät.

2012-11-17 @ 16:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0