Tillbakablick.

Efter div uppehåll från det ena till det andra har jag nu (förhoppningsvis) kommit igång med beach 2012 igen!
Förra veckan kom jag ihåg den här...



Har faktiskt åkt hem efter jobbet några gånger i veckan och sprungit.
Jag har så dåligt flås så det är skämsigt att springa ute haha men imorse sprang jag in till hotellet från stugan.
Efter lunch drabbades jag av narkolepsi och var tvungen att dricka två koppar kaffe ute i snålblåsten på altanen!!
Det går faktiskt rätt snabbt att jobba upp konditionen och det är skönt att springa.
Får hoppas det håller i sig :)

Förra lördagen var jag och Juntabrudarna på bröllop i Regna kyrka.


Här står vi förväntansfulla. Berta kunde inte vara med eftersom hon var i Cypern:(
Det var förstårs Erika som gifte sig med sin Klas=)


Klas flicka (som jag glömt namnet på) sjöng så vackert för dom  sången Älska mig för den jag är.
Tror att alla snyftade en skvätt.
Amanda fick hålla brudbuketten medan dom gav löften till varandra.


Även Viktoria gjorde en insats och läste en fin dikt till brudparet.
Det var ett sånt fint bröllop och Erika o Klas var så fina:)


Visst är dom väl fina?
Karin har gjort brudbuketten förresten:)
Garttis till er båda, jag önskar er all lycka!
Erika Eriksson ska man nu lära sig;)

På lördagskvällen blev det lite "förmorsdagsfirande"..Karin och Ola skulle gratulera Barbro på söndagen eftersom hon även fyller år.
Vi grillade och tittade på schlagerfestivalen. Oj vad spännande det var!!!


Här sitter Ola och ser rätt nöjd ut:)


Rabarberpaj är ett måste till mors dag.


Jag fick den här fina blomman av döttrarna med örhängen i.
Tyvärr så ligger nu ett av örhängena antagligen i någon av butikerna i Norrköping, råkade tappa ett igår när jag provade kläder:(
Vi sprang och letade i provhytterna utan resultat..skit också!!!!
Karin funderade på ett dopp men det var för mycket pollen i vattnet;)



Söndagen fortsatte med ösning av stenkross...ingen lungn morsdag här inte...
Först lägga ut markduk.



JörgenSöderberg chef  på fastighetskötarna inspekterar.
Hemansägare Stefan kliar sig i huvudet och undrar åter igen vad han gett sig in på!
Jocke vår hjälpreda håller sig på avstånd och tänker " undrar vad dom ska hitta på härnäst? Tokdårarna!!
Det blev i alla fall mera morsdagfirande med sill och potatis, raparberpajrester osv.
Även jag har ju en mor som skall firas..så på em begav vi oss till Falla och fyllde på magarna med mera rabarberpaj och lite annat...

Under tiden som vi hållit på med förberedelser av markstensbeläggning så har även ett annat projekt hållit på.
Kulturmålarna har varit här och målat om huset.

Före.


Efter.


Vi är jättenöjda!
För en gång skull hade vi turen med oss att vädret var perfekt för målning och det gick på fyra dagar.

Som dom flesta byggen så har även detta stött på patrull förstårs..
När grävmaskinen körde ner krosset så blandades det för mycket med stenmjölet som ska ligga överst..vilket resulterade i försening såklart
Markstensläggare Jörgen Söderberg som leder projektet tyckte att vi skulle sila stenmjölet fast det  var för mycket jobb med så vi köpte nytt.
Imorgon påbörjas stenläggning allafall och det ska bli roligt:)

Stef har åkt till Vildmarkshotellet på konferrens idag och kommer hem imorn.
Marie Söderberg 52 år törs inte sova själv i stugan så hon ska snart åka hem till Videvägen med sin lilla hund.
Iof om jag tar ett par sömntabletter så...men vad skulle kunna hända då??? Det finns väl inga tjyvar eller banditer där ute i skogen??
Nej dom är jag inte rädd för!!!
Det är ju spöken, gastar och annat oknytt som är otäckt och dom går ju rakt genom väggar och allt så det hjälper ju inte att låsa engång!!!
Förresten har jag bjudit mig på middag på Gröna vägen ikväll!
Hoppas på nåt gottit, gärna ett glas vi till:)

Undrar om jag kommit i fas nu???
Det får bli som det kan med den saken.
Klart slut .
Beware of the dwarf.
Sug på den ni...eller fråga mina barn!



Kommentarer
Postat av: elin

Wow vad fint Bleka vart!! Vilken förändring!!!!!!!

2012-05-31 @ 19:10:20
Postat av: Nettan

Huset blev skitsnyggt!! Resten kommer också att bli bra såklart när det blir klart! Ska bli spännande att få komma ut och titta sen.. :)

2012-05-31 @ 20:01:41
Postat av: Anna

Ha ha ha ha jag dööör!!! :)

2012-06-01 @ 02:22:17
Postat av: Murre

Jätteprojekt på gång, ska bli kul att se det färdigt. Vad fint huset blev i nya kulören, toppen.

Jag följer äventyret på distans.

2012-06-01 @ 09:32:50
Postat av: Helena

huset blev jättefint Marie :)

2012-06-01 @ 11:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0