Högtryck och spontantripp.

I söndags tvättade vi hela huset med högtrycken och även "Fräggen".


Stefan fick ta taket.


Och dom högre delarna av fasaden.


Jag tog resten. Även fönstren fick sig en dusch, nu är flugskiten borta varje fall:)
Jag blev plaskvåt och tappade även en kontaktlins på cuppen:/
Titta på bilden nedan...man kan aldig tro hur smutsigt det är förrän man börjar!!



Nu är det i alla fall klart för kulturmålarna om ca en vecka!

Nya uteplatsen fortsätter att jobbas på.
Här har 72 st cementplattor à 50 kg st tagits bort.
Finns det någon som är intresserad av dom är det bara att komma o hämta...=)




Idag följde jag med Surra till Linköping på ett läkarbesök, det blev lite så där spontant.
Träffade Surra imorse som tyckte jag kunde följa med.
Det var ett tag sedan vi sågs och vi hade så mycket att babbla om att vi körde fel i stan ett par gånger..
Vi skulle ta en Ikeasväng och kom fram till slut via bakvägarna haha.
Vi slog på stort och drog "osta" med  en korv med bröd, kaffe och kanelbulle för tio kr (eller var det fem kr...?)
Nåväl..billigt var det!
Vi satte oss ute i dom här snygga fåtöljerna;)



Vi hann även med en blixtvisit på Ikanohuset och Jula.
En mycket trevlig eftermiddag, jag var alldeles hes efter allt pratande och skrattande.
Ibland inser jag att man träffar kompisar allt för sällan när man är så lättroad att ett Ikeabesök förgyller ens dag!

Imorgon blir det mera prat och skratt för då ska jag träffa Lena mfl i hennes fina torp långt bort i skogen i Hjortkvarnstrakten.
Mera om det i nästa inlägg.

Avslutar med lite fina bilder.



Härligt med kortvecka!
Hoppas vädret ville bli lite bättre bara.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Är cementplattornagrå utan några stenar på kan vi eventuellt vara intresserade om ingen annan anmält sitt intresse. Se you tomorrow!

2012-05-18 @ 17:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0