Långt mellan varven.

Nu har det gått så där lång tid mellan inläggen igen så jag måste tänka efter vad som hänt sedan sist!
Det blir så konstigt varje gång det är kortveckor och långhelger..
Var tvungen att gå in o kolla förra inlägget och det var i fredags alltså en vecka sen!
Mats o jaana var här som sagt:)'


Vi frossade i kalkon med tillhörande gelè och brysselkål mm.
Sen blev det traditionsenligt Bloody Mary som blivit ett måste när vi träffas hos oss.
Jaana tycker att Stefan gör dom godaste B-M :)
Det tycker han såklart är kul och gör gladeligen iordning dom!
Kvällen sprang iväg som vanligt när man har roligt.

På söndagen kom Benny och vi fortsatte att bygga spaljè.



Det gick ett i ett.
Senare skulle vi få nytt besök.
Denna gång från Helsingborg.


Maud och Slobo kom på blixtvisit:)
Vi hade inte träffats på snart ett år och då har man en del att samtala om.
Dom var "hemma" på besök hos Mauds pappa i Hällestad.
Ja..så var den dagen slut!

Valborgsmässoafton kom med mera gäster.
Denna gång modern och fadern samt Karin och Ola.
Vi invigde grillen för säsongen och hade det mycket trevligt ända in på småtimmarna.
På söndagen jobbade vi lite i trädgården. Dvs JAG jobbade i trädgården;)
Jörgen har varit så snäll och kommit hit med en kärra matjord som jag ska fylla på i rabatterna med.
Jag körde ca 12 kärror från parkeringen ner till rabatten sen var jag helt slut i korsryggen.
Mister hade annat för sig;)

Haha..trötta fötter i skurhinken efter idogt arbete med spaljèn!
Det var ju en sådan härlig och solig dag.


Ännu en busy mister solar sig på brädorna under pressen. tokhund!
Jag  badade faktiskt! Njaaa nästan alla fall...jag gick ner till troskanten och sedan böjde jag mig och doppade armarna sen värkte det så dant i benen att jag tappade känseln.
Jag fattar inte att förr badade jag ofta första maj.....


Ops..så blev det plötsligt onsdag:O
Ingen ro ingen vila bara gno och ila..
Karin jag och Emelie hade bestämt att storstäda hotellrum, vi körde gärnet och gjorde alla rum utom två.
Det var så där kul i fina vädret:/
På em for vi till Villa Flora på Bilbäcks och tog en välförtjänt fika.
Jag blev helt frälst i denna hammock!




Anna bakom en ormhassel.

Karin var jobbig och skulle promt in till Maxi och kolla efter assesoarer till ett bröllop hon ska till imorgon.
först var vi på en leksaksaffär och blev tre år.

Karin blev sugen på nytt kök och provlagade lite mat;)


Sen blev hon sugen på en gäststuga i trädgården.
Det var kul att kolla på leksaker. Jag har inte varit inne i en leksaksaffär sedan Anna och Karin var små så man har ju lite dålig koll vad som är inne på den fronten.
Vad gjorde vi där undrar ni?
Vi letade present förstårs, men Karin hittade inget som dög om hon inte skulle få ett nytt kök eller en ny friggebod så då fick det vara;)
Innan vi åkte besökte vi familjetoaletten.

Karin tyckte att nu var var det nog och ville inte vara med på bloggen  när hon kissade på minitoan..
hahahaha nu blev det lågt igen Marie!!!
Det gjorde hon faktiskt inte! men ni kan ju tänka er h ur roligt det blivit:D
Jag kommer säkert att få Fan för detta men det får vara värt det!
Måste ju få flippa ut ibland även ifall man är 53 år!!
Det är ju en bra merit att vara allsidig liksom!

igår när jag var ute på lunchprommenad med Zorro gick jag förbi bakluckeloppisen som startat upp för säsongen.
Där stod en gubbe och sålde dom här fina stegarna.
Jag gjorde en "fulgrej".....



Han skulle ha 500 spänn för dom.
Lite dyrt tyckte jag och visade bilden för Jörgen.
Den där kan ju inte vara så svår att göra..
Han sa " Vi tillvekar en"!
Ok sa jag och vi brassade upp till stugan där jag har massor med färdigmålat virke kvar som inte gick åt till spaljén.
Så här blev den.



Han är guld värd min tusenkonstnär till svärson ibland.

Jahapp!! Så blev det fredag och just nu har jag övergrillat en rostbiff i ugnen som skulle tagits ut vid 55 grader.
nu var den uppe i 70...Inte bra !!:(


Nästan klar, nu är det stenläggning nästa!

imorgon är det städ dag på Videvägen.
Yes!!! ser jag fram emot INTE!!!
Men plikten kallar så det är bara att spotta i nävarna och gilla läget:)
På återseende.
trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0