Jösses!!!

Jösses Amalia säger jag bara!!!!!!!!!!!
HUR????
Kan SÅ mycket bråte få plats i en två kvadratmeters bod????



I tisdags efter jobbet åkte jag ut till Falla i fina vårvädret för att ta en kopp kaffe och ha en skön eftermiddag.
Dom var såklart inte hemma och jag förbannade mig själv för att inte ringt först.
Jag ringde till pappas mobil och han svarade lite halvsuckat att han stod utanför en provhytt i Dominohuset där mamma provade kläder...hahaha kan tänka mig minen när ha sa det!
Ok då åker jag väl hem och snickrar lite blomlådor istället tänkte jag!
Väl hemma gick jag och låste upp boden och blev vansinnig för att man aldrig hittar något där inne:((((((
Ja...det är ju allt eller inget när det gäller mig...så jag rev ut allt.


Ja..allt detta var kvar i boden efter jag slängt ut det som var på första bilden....
Sedan har vi gamla dasset som oxå fungerar som allt i allo bod.
Efter fem timmar var jag klar.


Ordning och reda:)
Hittade stora 4tum spik och spikade upp spadar och grepar på väggarna.
Mycket nöjd!



Ett lass till Kalle på Sjömansäng;)
Ledbruten somnade jag ovaggat den kvällen!
Tack mor och Far för att ni inte var hemma:)

Igår var det Mandag. Dvs Karinjobbarpåhotelletdag:)
Vi körde hårt och hann med både tippen och bankärende som jag var tvungen att göra.
Alltså..mitt Visakort blev  skimmat i Mexiko i Januari när vi var på beachen och tog massage. GRRRRR:(((
Inte förrän i förra veckan tog någon ut 20000 kr på kortet.
Som tur är så har entercard koll på läget och misstänkte att det inte var rätt så dom spärrade kortet och tog kontakt med mig.
Sen kom ett brev på posten med tusen oförstående frågor som skulle fyllas i och att jag dessutom skulle försöka ta kontakt med Mexiko och reklamera osv.
Stefan och Jag läste och läste men förstod ungefär hälften.
Jag åkte ner till Swedbank och lämnade fram brevet och gjorde klart för dom att detta inte var mitt problem!
Det är ju ändå bankens säkerhet som inte fungerar.
Jag har ju bara använt mitt kort för att betala med.
Damen bakom disken var försående och ringde upp entercard och vi löste det på plats.'
Jag ifrågasatte även om jag skulle våga använda kortet igen för om det ska vara sådant krångel med att bli skimmad så kan jag lika väl säga upp kortet..
Det hade dom inget bra svar på....
Stefans och Mats kort blev också skimmade, ringde ett samtal och fick tillbaka pengarna direkt utan problem.
Dom har First card! Annat än skillnad tydligen.

På em fick jag följa med Karin och Ingalill till Östgöta trädgårdshall på mässa.


Här disskuteras om vad dom ska köpa för färg på sorgbanden.


Jag fick köpa den här fräna Streptokarpusen (Stavas det så Mana) till morsdags present.
Har aldrig sett en sådan, bara ett enda stort blad och en fin blomstängel.
Kommer min mamma bli jätteglad för=)
Hon är en fena på Streptokarpus!!


Karin letade efter blommor till en brudbukett som hon ska göra i veckan.
Jag frös ända in till benmärgen när vi kom hem.
Det var ju iskallt bland alla rosor i kylrummet.
Vid sådana lägen skulle man ha en Stabbu (som Elin sa när hon var liten) i Bleka=)

På tal om Elin så ska vi på dop i Gårdeby kyrka på lördag.
Lilla Ebbe ska bli Ebbe på riktigt:D
Alltid kul att träffa alla släktingar!

Ha det i regnet:/
Majsan.








Kommentarer
Postat av: elin

Ååhhh en stabbu skulle man verkligen ha nu!! Haha!! Ja, vad kul det blir med dop i helgen!! Kram

2012-05-10 @ 20:30:11
Postat av: Nettan

Vilka blommor!! Var det pioner på näst sista bilden? Fantastiskt fina!!

2012-05-10 @ 22:15:53
Postat av: mama

Ja Nettan det var pioner.

2012-05-11 @ 06:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0