Veckan som passerade.

Förra lördagen var jag och Nina på 50 års fest som sagt.
Det var Marie Lagergren som var jubilaren.
Hennes grabbar hade ordnat en överaskningsfest för sin mamma.
Det var jätteroligt att se Marie och även hennes trevlige man Pidde igen, dom flyttade till Malmö för sex år sedan (tror jag).
Dom är en musikalisk familj och det bjöds på många olika livespelningar.
Här sjunger yngste sonen Johan för sin mor en låt av Patrik Isaksson.



Piddes gamla spelkompisar var också på plats och körde lite gammal rock.



Sen var det äldste sonen Daniels tur med sitt band. Dom var skitbra och spelade Irländskt.



Födelsedagsbarnet.


Majsan.

Var i köket och hämtade grädde till kaffet:)

Nina hade en rolig app i sin telefon och tog ett kort på mig.
Så här kommer jag se ut som en äldre Marie.

Hahahahaha fy fan vad vidrigt!!!!!

Vi hade gjort den här fina korgen till Marie.

Det är "Surras" goda knäckebröd med tillhörande ingirdienser och recept så hon kan baka det.
Ett bra tips till er som inte vet vad man ska köpa till någon som fyller och har allt man behöver!

Vi började ju som sagt med vår utrensning i söndags.
Det har minst sagt varit en omtumlande vecka..det har gått jättebra alltså men fy vad trötta vi har varit!!!!
Börjar piggna till nu allafall.
Här följer några bilder på mat som vi ätit.


Morotsbiffar.

Rödbetsallad med getost ocg färskpotatis med dill.


Frukost bestående av soyayoghurt med melon och päron, Surras knäcke med paprika och tomat ägg och en kopp ekologiskt kaffe. (man får dricka en kopp kaffe om dagen)

Ska inte trötta ut er med detta mera.
Nettan och Eva. Ni behöver inte vara oroliga jag kommer långsamt fylla kroppen med giftiga ämnen igen i mitten av veckan =)
På fredag kör jag på igen med vin och "riktig" mat!!

Laddar alltså för Högsby spa med Juntagänget på fredag=))))
Då blir det Turkisk Hamam med tillhörande massage o grejer. Ska bli så underbart!
Jag är bara lite orolig för att få influensa eftersom Stef ligger hemma och är vrålsjuk just nu:(
Får verkligen hoppas att jag slipper! Jag var sjuk så det räcker förra året vid denna tid, så jag hoppar på imunitet vad det gäller influensa!

Igår var vi i Falla och firade mamma 71 år. Det var Jag, Anna Jögga;Karin;Ola och broder Per mad familj.
Kameran kom fram för sent som vanligt:/
Det bjöds på Tacopaj och lite annat.

En svärson i varje hörn;)


Anna och Sigge.


Mamma behövde lite mobilassistans.



Tosten ser lömsk ut.

Idag kommer nästa gäng och gratulerar modern.
Syster Berta med familjer=)
Jag ska åka ut en sväng och hälsa på Svea och Ebbe (syrrans barnbarn), ska bli kul:)
Ja...även dom andra ska bli kul att träffa förstårs!

Nu ska jag fixa lite lunch till sjuklingen innan jag drar.
Avslutar på en fin soluppgång i veckan.


Hej.


Kommentarer
Postat av: Helena

När Marie, du skulle bara våga att bli sjuk ;)

2012-03-17 @ 21:40:44
Postat av: elin

Ebbe gillade sin mormoster!! :)

2012-03-18 @ 09:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0