Itmahoa Söderberg.

För jag är Itmahoa Chitnbotnbaba självplågareeeen och jag har kommit ända ifrån Chiteboitenbaa långt bort från Chitenborenboo i Indieeeeeeeeeeen.
Kommer ni ihåg den sången med Povel Ramel??
Det bor en liten självplågare i mig tror jag bestämt!
Håller på att ladda inför nästa vecka med Detox utrensar kuren.

Gjorde dessa goda chokladbollar nyss:/



Alltså, först skulle jag göra mandelmjölk som jag ska spetsa mitt ekologiska kaffe med.
Man mixar blötlagda mandlar med vatten och silar sen av i en handduk, och vips så har man en "jättegod" mandelmjölk!! Om man ska tro på Raw food entusiasterna...
Tycker synd om dessa människor som inte fattar vitsen med vanlig mat.
Jag säger som min ordkloka väninna "Det är bara en fix idè hos folk" som hon tycker gör tokiga saker!
Det kan vara vad som helst alltså.
Ni som känner mig väl vet vem jag talar om..;) Ni andra får väl fundera på det då!
Det bästa är att man lär sig att uppskatta god mat efter en självplågarkur!
Jag ska ju bara stå ut i en vecka som tur är=)
Jag menar inte att det är äckligt på något sätt men jag tycker allt för mycket om en blodig biff för att bli vegeterian!
Lagade dessa rödbersbiffar på prov i veckan förresten.


Medge att det ser läckert ut! Med ett kycklinglår eller en fläskkotlett till skulle det vara ännu godare haha.

På tal om god mat så var det "matochpratjunta" hos Nettan i torsdags.
Hennes "Hubbut" som hon kallar honom hade lagat jättegod Thaigryta till oss, vi fick äta med pinnar oxå.
Det är ganska bra faktiskt för man äter sakta...om man inte är van att äta med pinnar alltså!
Det var roligt att se vad fint dom fått det efter köksrenoveringen.
Nu är det vardagsrummet kvar.
Här håller Nettan på och disskuterar med vår "inspirationskälla" (som sestra min sa) Erika om en bärande vägg som skall tas bort.



Jag låg på golvet ch snackade med Lope som mer var intresserad av ett ben.



Lika trevligt varje gång med Junta=)
Vi håller på att ladda iför Högsby gård 23 mars. Ett litet spa med Lyx hamam minsann!
Återkommer om detta.

Imorgon ska jag på 50-årsfest.
Till vem kan jag i nuläget inte avslöja eftersom det ska bli en överaskning.
Tror inte personen i fråga läser min blogg men man kan aldrig vara säker!
Återkommer även om detta!

Dom här äckelbullarna börjar vakna till liv igen och dyker upp i vårt sovrum (som ligger på källarplan)


Nu är den dödens död !!

Idag får en bild på min fina "Novemberkaktus" avsluta.



Ikväll ska jag dricka rödvin och äta något riktigt farligt och onyttigt.
Kanske något med glutamat och E 200 i =)
Kanske en home delivery flottig Pizza med extra cheese??
Nej förresten! Det tar jag på söndag efter 50 årefesten...med en strong beer till!
För på måndag DÅ blir det andra bullar!!!!
Usch..det känns som en black om foten att börja med det. eller ett hack i hälinen som  Finlands näst bästa skidåkare heter!
Oj ojoj vad rolig jag är;)
Bäst att avsluta innan jag kommer på fler dumheter...

Hej då från Maria (som min svärson J kallar mig)




Kommentarer
Postat av: Anna

Du är rålig!!

2012-03-09 @ 18:33:00
Postat av: elin

Den där lustiga sången sjunger jämt morsan, jag är en självplågare, haha!!! Är det där en spindel??????? Fy!!!!!!! Nu blev jag rädd!!

2012-03-10 @ 12:46:05
Postat av: Eva

har du beställt rödbetsbiffar och mandelmjölk när vi ska på spa?

2012-03-10 @ 17:11:34
Postat av: Nettan

Det enda röda som serveras på spahelgen är rödvin!

2012-03-11 @ 00:10:22
Postat av: Eva

Bra Nettan!

2012-03-11 @ 16:32:20
Postat av: Lina

Mandelmjölk låter inte så gott.. Uääää! Haha!

2012-03-15 @ 21:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0