Sjuklingar.

Idag är jag hemma och kurerar min däppta däsa och dunkande skallbasvärk!
Försöker göra allt för att förhindra en ev influensa som Stef har legat i i en vecka:(
Oddsen är ju inte skyhöga precis men jag gör så gott jag kan, vill ju inte missa Högsby SPA på fredag!
även Zorro är lite dålig fast i magen, han har spytt på ryamattan fyra gånger på förmiddagen idag.
Jag som länge velat haft en ny matta i vardagsrummet sa till Sterre "Den här går nog inte att få ren mera, vi får köpa en ny;)"
Tack för den Zorka=)
Ryamattor är fina fast ganska äckliga egentligen...det lever nog ganka mycket i dom efter ett tag, för att inte tala om hur mycket sand det var under den...fast det blir ju under alla mattor!

I lördags var jag som sagt i Falla och hälsade på söta Svea och Ebbe dom växer så det knakar.
Jag fick den äran att byta blöja på Ebbe och det satt forfarande i , lite ovant att byta blöja på en pojke..det har jag nog aldrig gjort förut.
Det gäller ju att passa sig så man inte får en stråle i ansiktet hihi men jag klarade mig:)
Lilla huest på prärien i Falla var fullt av hundar, katter,ungar och vuxna.
Finns det hjärterum så finns det stjärterum sa Ivar och snodde bästa platsen;)



Elin var i pratartagen som vanligt..;)



Stef och jag har nu klarat oss genom vår utrensnings Detox vecka och börjar långsamt att återgå till det gamla vanliga.
Klarade till och med en hel helg utan en droppe alkohol:)
Det är ganska konstigt vilken vanemänniska man är..bara för att det är helg så är man vrålsugen på ett glas vin till maten
Vi satt och åt quornbiffar med svampsås gjord av havregrädde och citronvatten och tyckte det var rent utav  skitgott!!
Förut har jag tyckt lite synd om folk med mjölkallergi men när man själv blir (frivilligt) drabbad upptäcker man vilken uppsjö av bra "surrugat"produkter som finns i handeln.
Man vänjer sig att dricka soyamjölk till gröten på morgonen och yoghurten är jättegod.
Det enda negativa är väl priset, det är ganska dyrt:(
Att ha varit näst intill utan kaffe har gått förvånandsvärt bra, trodde det skulle bli det värsta.
Jag ska verkligen försöka att sluta med att okynnesdricka kaffe som jag hittils gjort och nöja mig med några koppar per dag, man behöver faktiskt inte dricka tre koppar till frukosten som jag gör!
Sen ska jag fortsätta med ekologiskt kaffe.
Har faktiskt börjat köpa mer och mer ekologiskt, har inte just brytt mig förut men på intiativ av min äldsta dotter har man fått tänka om.
Bra att man har så förståndiga barn som får ens mamma att tänka i andra banor:)
Köpte även torkade alger som skulle vara så himla bra och nyttiga, bara att blötägga och äta..men där gick gränsen för vad även jag klarar av att stoppa i mig!!!!
Kanske kan använda dom till sushi eller nåt, eller meta abborre i Bleken med dom.

För övrigt vet jag inte om det kom något gott ut av detta..vågen står fortfarande på samma siffror som innan och som tack för att man kämpade fick man en rejäl förkylning:(
Det kanske visar sig nåt senare möjligtsvis får jag överskottsenergi och börjar med något roligt projekt nu till våren.
Dax att börja tillverka blomlådor och gjuta lite i cement!

Här kommer ett litet vårtecken.

Det är inte Stefans ben under filten i soffan jag menar utan videungen hehe.
Notera Zorro som sover i sin korg. haha gullan:)

Ha det gott i vårstormen.
Majs.





Kommentarer
Postat av: elin

Det är ju Morrgan Mai i fåtöljen!! Ebbe gillar sin mormoster!! Nästa gång du byter på han ska han pinka på dig sa han!! Hihi!

2012-03-21 @ 08:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0