Bra igen :)

Ok. Jag har surat klart!
Ni som har kommenterat är ju mina bästa kommentatorer, det vet jag.
Det är inte så att ni måste kommentera varje gång, det var bara jag som ville ett råd!
Sedan är det ju alltid roligt att få kommentarer förstårs!
Ser att ibland är det 28 st som läst..jag kan räkna till sisådär 20 st som jag vet läser, kanske inte så ofta men dom där andra åtta...skulle va kul att veta vem dom är:)
Kanske får passa mig att inte göra mig allt för dum...hehe
Anna har ju över hundra som läser hennes blogg! Det är annat än skillnad det! Som far min brukar säga;)

Idag har Rogga satt färdigt klinkersen i köket på Hotte, så ikväll blir det inkoppling av diskmaskin och nya diskbänken.
Det ska bli underbart skönt att få börja jobba i nya köket=)
Så i helgen blir det jobba jobba med div rörmokeri och eldragning, inte för mig förstårs!
Jag sköter markservicen som vanligt..

Titta på den här bilden!


Ni som har hund vet att man kan ta en påse här till hundbajset.
Alltså...man kan ta EN påse här till hundbajset, ja ja eller kanske två då!
Imorse när jag gick till jobbet var det nya påsar påfyllda, jag gissar att åtminstånde är över hundra påsar om inte tvåhundra påsar.
Nu kl två var dom slut....
Men hallå!!!! Kan absolut inte tänka mig att det gått förbi SÅ många hundar på sex timmar.
Fattar inte vad det är med folk!!!! Kan man bara inte låta påsarna vara till hundbajs eller är habegäret så himla frestande att man måste sno HUNDBAJSPÅSAR?????
Vad anväder folk dom till???
Fryser i bullar i??  Najs!!  Jag tycker att det är förjävligt att man folk är så himla gamiga, när ändå kommunen gör detta gratis för hundägare och att det inte ska ligga hundbajs överallt!
Det som göms i snö...


Kommer upp i tö! Även ett och annat skräp!
Fast jag måste erkänna att jag är en sådan dålig människa som gärna tittar bort när Zorro bajsar..
Alltså Zorro brukar inte sätta sig mitt på trottoaren utan omsorgsfullt välja ut sin toalett.
Gärna under en buske i diket, och där ligger det ju som bra gödning tycker jag.
Fast ABSOLUT inte i häckarna utanför villaområden som dom i Kumla gör;)
Utom idag när vi skulle gå hem!!!
Då skulle Zorro bajsnödig sätta sig mitt i en villauppfart bredvid en postlåda....
AHHH....!!!! Typiskt när man har både handväska och kasse med div tomma matlådor och långkalsonger i som ska bäras hem. Sen går det inte att öppna den förbannade påsen med vantarna på, och vid detta laget har Zorro redan bajsat färdigt och stretar med all sin kraft hemmåt.
När jag fått upp påsen flyger vanten iväg förstårs!!!! Ont som jag har i ryggen ska man då böja sig ner och plocka upp bajset med en stretande hund, påse, väska och vantar att hålla reda på:(
PUST...när vi kommit utanför Lillängskolan (Där alla barn var ute på rast) DÅ kom zorro på att han var lite mera bajsnödig och lade ännu en liten pinsam korv ,medans hans Matte stod bredvid och tänkte några väl valda ord om sin hund eftersom hundbajspåsarna var slut!
Inte blev jag gladare av att påsarna var slut vid hundbajspåsestationen eller vad man ska kalla den;)
Det var då jag kom på att jag skulle skriva några rader om elendet.
Nja..det blev lite fler än bara några...
En dam som gick bakom mig kollade på mig som om jag vore född i farstun när jag fotade hundbajspåsestationen.



Det här är en annan fix idè min hund har.
Här på gångbanan ligger det en stor grushög, den bara måste Zorro upp och kissa på varje gång vi går förbi.
Lustiga hund!
Nu ska jag leka med en annan individ vid namn Snabeldraken.
Ha en superskön helg.
Önskar Eiram Grebredös=)









Kommentarer
Postat av: Helena

Du får väl dressera Zorro den nödige till att hålla sig till närmaste buskage, hihi. O sen tror jag nog att det blir sketa fint med Erikas Lotorpsfärg ute i Bleken döh. Kram

2012-03-02 @ 18:28:59
Postat av: Lina

Tur för gammelgäddan att han inte bajsar utanför staket och häckar!!! ;)

2012-03-03 @ 22:41:14
Postat av: Jaana

Både du Zorro blir nog glada när ni flyttar till Bleken då kan göra era behov i naturen o ingen bryr sig

2012-03-04 @ 09:53:14
Postat av: Murre

Om du undrar över mystiska personer som läser din blogg så har jag förmedlat adressen till min frisör (systerdotter)som var nyfiken på vår resa i Karibien. Jag nämnde att det finns roliga bilder och text att läsa. Sedan kanske det har spridit sig? Husfärgen är fin och Zorken är en rolig filur.

2012-03-04 @ 17:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0