Ännu mera sten i Stenstorp.

Mitt tillfälliga enkelrktiga liv fortsätter!
Snart är det midsommar och jag har fortfarande inte kunnat placera ut blommorna på sina tilltänkta possitioner...
Jag skyller absolut inte på någon!!! Bara mig själv!!
Det blev ju ett stort projekt med stenläggningen, som alltid när man sätter igång med något men tror absolut jag hade ångrat mig ifall vi inte hade tagit hela framsidan!
Haha det låter som om det bara är jag som bor här och bestämmer..och det är ju delvis rätt..vi är ju två som bor här men det är jag som bestämmer hur det ska bli.
Som tur är har jag en man som håller med om mitt tycke och smak=)



Stenmjölet utlagt och paddan är redo.

Ett skepp kommer lastat.
Med vaddå?
en sten.

Skeppslastare Marie Söderberg tar emot stenar och lägger upp dom på pall:)

I onsdags på nationaldagen dök trädfällare Stefan Källgren upp och sågade ner tre tallar och nägra alträd.
Timmeeer!!!!



Zorro Söderberg expert på att leva farligt är ivägen överallt;)


Det blev en otrolig skillnad! Inget att spara på fula tallar dom har vi gott om så det räcker.



Igår skulle vi lägga tillbaka trappan vid köksingången.
Den hade plötsligt bivit så stor...
Det beror på att kantstenen kom ut lite längre än förut och det blev väldigt trångt att ta sig förbi.
Så...vad gjorde vi då???
Jo vi kallade in trappbyggare Jörgen Söderberg som fick förminska den lite;)




Zorro Söderberg är aldrig långt ifrån sin mamma

Här sitter han och väntar på en prommis.


Titta noga mellan tallen och björken haha
Jag var nere vid bryggan och grejade lite.
Överallt där jag går så är han ca tio meter ifrån och har stenkoll.


Här ligger han i soffan på hotellet nere i tvrummet medan jag är i tvättstugan.
Min lilla följeslagare:)


Nu börjar vi ändå se ett slut på projektet.

Jag säger som projektledare Jörgen Söderberg.
"Det här..det tar vi som en prövning"
Har du en lättöl Maria??


Trevlig helg.
Välkommen åter.
Ni kan lägga nyckeln på disken när ni åker hehe:)









Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilket projekt!! Det ska bli hur spännande som helst att se det färdiga resultatet.. Det blir snyggt!

2012-06-09 @ 19:22:05
Postat av: Nina

Tur att Anna hittade en sån arbetsvillig man och duktig!Kommer ut och inspekterar nån dag när jag får det lite lugnare i livet!(Mars 2025 kanske)!

2012-06-10 @ 17:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0