Junta avslut och lite annat.

Det är lördag morgon klockan är 06,30 pip.
Vaknade 04.30 pip utav Zorro som ville ut och göra sina behov.
Har gett upp och försöka somna om nu..iof så somnade jag nog vid niotiden igår av tristess med fotboll på tv,n!
Låg och lyssnade till Marie Ljungstedth,skittbra bok!
Så jag har väl fått tillräckligt med sömn!
Klockan ringer i alla fall om en timma för jag ska jobba idag.
Tittar just ut och undrar när sommaren ska komma...regn idag igen:(((
Tycker så synd om alla studenter idag som inte kan ha champagne frukost i slottsparken:(
Hoppas det spricker upp sen när dom springer ut.

Då ska vi se vad denna vecka hade att bjuda på so far.
I måndags var det junta avslut för säsongen i Regna hos Erika.


Vi skålade in sommaren med rosa champagne.

Som vanligt hade Erika dukat så fint under uteverandan!


Vi hade det såå mysigt där under taket mellan sol och regn:)

På tisdagen var ju Anna och jag i Linköping hos Professor Balthazar som ni vet.
Igår hade jag fått ett långt mail ifrån honom,
Han tackade för mitt mail och förklarade att jag har en sjukdom på hornhinnan som aldrig har upptäkts av någon i hela världen..........................känns ju lite kymigt faktiskt.
Han skrev att han fortfarande är intresserad att följa upp detta men måste vänta till augusti då dom andra läkarna är tillbaka från sina semestrar så dom kan följa upp detta tillsammans.
Osv osv..ok tänker jag.. hade han förklarat detta i måndags så hade jag varit nöjd men man undrar ju lite...hade jag inte skrivit mailet....
Hur som helst så borde jag ju vara ett ganska intressant objekt för alla forskare i ögonsjukdommar!

På onsdagen var vi hemma på Videvägen och jobbade lite, klippte häcken,gräset och tog bort den gamla
markisen.
Väggen på utsidan ska målas nästa vecka och då passade vi på att ta bort den.


Halva häcken klippt.

Stef fick såga av markisen så den skulle få plats på släpkärran.
Nu får vi se i höst ifall det blir någon vinterbonad inglasad altan...man kan ju inte gå projektlös här i världen;)
Fast vi tar nog in en firma iså fall!!!!!


I torsdags fyllde Karin år =) Då följde Stef och jag med till Olearys på brakmiddag..ja åtminstånde för Karins del;) Hon fläskade i sig tre rätters.
Jag åt revben och glass till efterrätt. Det var gott.
I morgon ska hon ha det "riktiga" kalaset on the green road; då ska vi få smörgåstårta minsann:)


Stenläggningen börjar nå sitt slutgiltiga mål.
Jag frågade Jörgen ifall han tyckte det var skönt men han sa att det kändes vemodigt på något sätt...???
Ok sa jag då kan du ju få fortsätta en bit till bort till bodarna sa jag.
"Jaa" sa han "jag gört"...sen vet man aldrig med den pojken om han är ironisk, skojfrisk eller allvarlig..
Tror mest på det andra alternativet haha.
Bilder kommer när allt är färdigt:)


TjockAnna:D

Jag tyckte att hon skulle öva sig lite på att bli mamma igår.
Vi hade varit på vinden och hämtat Anna och Karins bebiskläder föör att se ifall något gick att använda.
Zorro fick agera surrugatbaby.


Hahahahaha..stackarn han gick och gömde sig under bordet när vi släppte ner honom.
Vi andra vred oss av skratt och fick kramp i magen.

Nehe..dax att åka o jåba.
Hejå.

Kommentarer
Postat av: Eva

jaa ja säger då det! Du ska då utmärka dej med att vara helt ensam i hela världen med en mystisk ögonåtkomma!

2012-06-16 @ 19:21:46
Postat av: Mana

Jaa så himla märkvärdig man kam vara!! ;) och ni hjälpte faktiskt till med förrätten! :)) Puss

2012-06-17 @ 22:15:52
Postat av: Vendela

Hejhej,

stackars söta hund! Jag tycker det är fantastiskt roligt. Och stenläggning! Vill du inte visa upp det på Byggla? Vi har en stenläggningstävling just nu som du borde delta i. Det är bara att maila mig så berättar jag mer om Byggla, om tävlingen och om den lilla presenten du får om du är intresserad! :)

Mvh

Vendela på Byggla

2012-06-18 @ 09:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0