Semestervecka 1

Nu har snart en vecka gått på semestern,
Måndagen vill jag helst glömma..då  hela dagen regnade bort:(
På tisdagen drog jag och tjejerna till Stada och shoppade lite, jag köpte nya löparskor och provade ut en sula på Intersport.
 
Igår var det fint väder, då drog Stef och jag en sväng till Vadstena.
Dom har veteranbilsträffar där varje onsdag, många fina bilar.
Blev lite nostalgisk, en sån här mercedes hade Stefan på 70-talet fast brun och en likadan PV fast svart var min första bil jag körde efter att jag tagit körkort..Herregud!!! Känns ju som man är född på stenåldern!
Det var hur mycket folk som helst, härligt med små "sommarstäder" önskade att vi i Fimpen kunde ha något som drog folk...
Vi strosade runt lite och gick in till stan.
Där ramlade vi in på rådhuskällaren och tog en toast skagen till förrätt.
På det en kalvfilè oscar.
Den var himmelsk god!!!!
Sen gick vi tillbaka till slottsområdet och kollade i fler bilar.
Det skulle bli uppträdande av "Chuck Berry Mania" kl 18. Vi satte oss en stund och tog en kopp kaffe, konstaterade att bandet bestod av fyra gamla avdankade raggare i 60-årsåldern som höll på att segade med uppställning av instrument en halvtimma försenade..
Vi betackade oss för detta spektakel och drog oss hemmåt nöjda med dagen:)
 
Idag bakade jag pizza till lunch till chefens stora förtjusning:)
Han har tjatat i tre dagar om hembakad pizza så jag tänkte att göra honom glad eftersom han tog med mig ut på äventyr igår hehe.
Tog även ett springvarv med nya löpaskorna, konditionen är rätt så dålig...jag flåsade ner till brandmännens övningscenter och tillbaka, fick gå lite emellanåt.
Sen blev jag trött på mig själv, tog sats och sprang hela backen upp och fortsatte resten av vägen hem!
Var tvungen att kasta mig i sjön, det var en underbar belöning=)
Tvättade håret i mitt nya shampo av brännässla och tvålade in mig med nya lavendeltvålen, båda helt utan råolja, påpropsad av mina två döttrar som är väldigt medvetna om div farliga ämnen hit och dit..:P
 
Det har varit en fin dag idag! I alla fall på förmiddagen...
Gick och väntade på att sotta skulle komma fram på bryggan vid halv två hugget.
Tog på bikinin, ljudboken i handen och gick ner på bryggan. Ohh vad härligt tänkte jag! här ska jag ligga i en timma och sola...efter en kvart kom dom!!!! Dom svarta stora asen!!!
Bara att packa ihop och gå upp då!
Tänkte att det var lika bra att göra nåt kul så jag gjorde färdigt mitt egenhändigt gjorda madonnaskåp=)
Såg skåpet i en bok om trädgårdar och fick idèn om att göra ett.
Visst är jag duktig??
Man ska inte gå för nära förstårs...inte ifall man är snickare varje fall haha.
 
 
Skål för semester:D
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag tycker att du är jätteduktig med allt du företar dig! Vadstena är fint. LÄnge, länge sedan jag var där. Kanske ska dra med G på en tur när vi har semester..

2012-06-29 @ 17:11:19
Postat av: elin

Ja, den där kreativa ådran önskar jag att jag hade!! Dutti Mai!!

2012-06-29 @ 19:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0