midsommar.

Men först lite annat.
I onsdags var vi traditionellsenligt på Chop event i Norrköping men våra medarbetare på hotellet.
Det heter på rymmen med kråkan i år eftersom dom har rymt från Kråkholmen till stadsteatern.
Vi började med buffè tallrik inne på stadsmuseet.




Telefonerna måste stängas av.



Fångarna var lösa innan föreställningen hade börjat.

Haha..hon är för rolig Carina Perenkranz!!!

Euforia.
Med mera med mera.
Lika roligt varje gång! och vilken tur med vädret vi hade, solen värmde så skönt i ryggen hela kvällen!

Prommenad genom industrilandskapet till parkeringen.

På torsdagen var jag"ledig" (från jobbet alltså) höll på med midsommarförberedelser hela dagen..
Det tar sin lilla tid att förbereda för fest..och rörigt blir det;)

Karin skulle hjälpa till att lägga kött i marinad och blev lite smått irriterad över att jag skulle ta kort på röran när hon stod med ett sår i fingret som sved i marinaden och ville hellre att jag skulle komma att ta över...ha ha.
Måttligt road eller?? ;)

Efter en tolvtimmarsdag var jag klar och var helt slut..
Anna skällde på mig som stressar för att sen ta det lugnt, det tycker inte hon går ihop riktigt.
Även Karin ringde på kvällen och förmanade sina föräldrar om att ta det lugnt med nattbad osv...
Men hallå...är det ombytta roller nu förtiden????
Har för mig om att det nyss var vi som förmanade dom om att ta det lugnt på div högtider....
nu är dom plötsligt rädda om sin skröppliga päron haha.

Midsommaraftonen började med att jag höll på att hugga av mig ringfingret..
Skulle skära isär en avokado som var stenhård. Det gick inet bra!
Jag slapp att diska i två dagar i alla fall...
Det blev ju en skön helg med fint väder och sillen smakade bra till lunch.
Vår egen odlade potatis blev ett skämt:/ Har väl varit för kallt helt enkelt!
Vi fick en var sin..

Får ge oss till tåls ett tag till!!




Observera dagsbad!!


Mera mat..

Ja, det var den helgen det! Idag är det sex månader kvar till julafton;)

Avslutar med två små bebisar från Blektorpet:)

Huggormsunge.

Svart-vit flugsnapparunge.

Nu har jag semester i tre veckor:)
Ska börja veckan med att vila.
Sen blir det Portugal en vecka i juli=)
Hej.





Kommentarer
Postat av: Mana

Hiiiihihiii gåliga fågelungen!

2012-06-27 @ 19:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0