Dålig väderstart på Juni:(

Hade det varit första maj så hade jag inte sagt nåt! men det är andra juni idag, åtta plus och storm över Bleken!


Ser verkligen motbjudande ut :(
Vi har fått i båten varje fall.
Kedjan till bojen hade rostat upp och lossnat så bojen har legat på sjöbotten i väntan på att någon ville dyka ner och ta upp den.
Stefan har en chef som är dykare och han var så snäll och kom hit och hämtade upp bojen.
Tur att vi människor har olika intressen här i världen. Jag skulle aldrig för mitt liv dyka ner på en äcklig dyig sjöbotten!! men han bara satte på sig simfötter och cyklop och dök ner..men det var förra veckan det, när det var NORMALT försommarväder.
Nu liknar det mest höststormar.
Tvätten blåser nästan bort oxå!



Typiskt är det..jag som bara skulle vara hemma i helgen och puttinutta med mina blommor osv.
Det blev en del trädgårdsarbete ändå.
Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga käder som ordspråket säger och trots allt är det skönt att jobba ute i trädgården.
Titta på min fina Rododendron.


Synd att miljön runt omkrng inte ser så kul ut :/



Fast inte så länge till, på måndag kommer stenläggare Jörgen Söderberg och sätter igång:)

Imorgon ska jag nog städa lite i Friggen och på loftet så våra midsommargäster har någonstans att sova.

Förra söndagen när vi var i Falla och firade morsdag satt vi och kollade på gamla kort.
Jag fotade av en del och lade ut på FB i Finspång i mitt hjärta.
Här kommer dom igen för er som inte har FB:)

Mamma till höger med värsta tuperade håret haha
brorsan och vår hund Pontus.
Den andra kvinnan heter Vivianne och hennes son Thomas. Kortet är taget på Stora allèn.


Per nedanför Cesils konditori.


Min morfan linus längst fram till vänster när han arbetade som rallare.


Mamma på husmors skolan på Ekmanska. Trea från vänster översta raden.

Det är så himla kul med den sida på FB.
Folk lägger ut bilder hela tiden av gamla Finspång, både gamla hus och människor man minns.

Nu till något helt annat.
Stef och jag hade råbiffsfrossa för ett tag sen=)
SÅÅ himla gött!!!





En annan sak jag glömt är att vi var bjudna till Barbro och Greger för ett par veckor sen
En mycket trevlig kväll med massor av god mat!!
Barbro hade gjort en så god sallad som jag gjort flera gånger sen dess.
Det var majs,storbladig persilja,körsbärstomater,fetaost och rödlök mmmm.
Tog några bilder men dom blev dåliga:(




Nu ska jag intaga soffhörnet med lite vin och snacks=)
Avslutar med en sommarbild på mina söta flickor!


Trevlig fortsättning på helgen och håll i hatten=)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0