Resfeber??

Som alltid när vi ska ut och resa så blir jag lite handlingsförlamad, kanske är det mitt sätt att få resfeber på?
Känner inget speciellt än. Fast jag undrar ju hur det är ställt egentligen....Stefan hade lämnat TV,n på åt Zorro (fast han är närmast döv) när jag var nere på centrum för att göra lite sista ärenden och nu som först efter en halv timma efteratt jag kommit hem märker jag att TV4 Sport har stått på!!!!!!!!!!!!!!!!
Alltså är jag nog lite virrig i huvudet just nu!
På tal om sport förresten!!!! Fy FAN rent ut sagt vad förbannad jag blir när jag hör om den pappan som lämnade sin son utanför sporthallen att frysa i bara träningskläderna och åkte hem utan sonen, bara för att han hade spelat dåligt.....
Men hallå!!!!!!! Ska man acceptera sådant???? Man undrar ju vad den pappan har för problem egentligen??
Fick han inte idrotta när han var liten eller hade han en grön brandbil och  asfalterad sandlåda??
Nej, kör ut gapande föräldrar från idrottshallarna när dom sitter och gapar på sina ungar!!!
Jag kommer ihåg dom där individerna från den tiden när Karin spelade handboll...USCH :((
Hoppas verkligen att den pappan och alla andra som bär sig åt har vett att skämmas av uppståndelsen som blivit av detta och att man tänker till lite hädan efter!
När jag ändå sitter här och retar upp mig så kan jag ta upp en annan sak.
Kollade på Sverker på  Plus igår om sockerberoendet hos Svenska folket, mycket intressant annars.
Han gick på ganska hårt på handlarna som har godis vid kassorna osv..och en del vill att politeiker ska gå in och förbjuda detta.
Ska vi behöva ha förbud på allt i detta land? Är det inte upp till var och en ifall man vill äta sunt eller inte?
Kan inte folk uppfostra sina ungar själva idag och säga: Nej?
Nej minsann, då ska skolor, idrottsklubbar och politiker gå in och stötta och bestämma!!!
Man kanske skulle gå en kurs innan man fick bli förälder idag, ungefär som att ta körkort liksom;)
Det ligger säkert inte långt borta om ni frågar mig!


Marie Söderberg, sockerberoende på fredagar och lördagar:)
Anna och jag snackade om Nyårslöften idag, om alla som lovar att träna mer och äta rätt.
Anna hade hört om en man som lovade sig själv en riktig ölkagge, det var det enda han kunde lova att hålla haha
Eller som Karins Nyårslöfte; shoppa mera!!! Ett riktigt bra löfte tycker jag, tror jag ska härma det och börja shoppingen i New York imorgon:))))
Now I must do some packing in my suitcase, see you another day.
Thats all folks!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0