Nu tar bloggen semester!

Puh!!! Har strukit sommarkläder typ hela dagen.
Detta har hittils varit den svåraste resan att packa kläder till!!!
Ganska angenäma problem men ändå..alltså först ska man ha lite varma kläder till New York i tre dagar, sen ska man svira om från New York till Miami, Hmm..vad tar man då på sig? Känns ju sådär att ta på sig en tunn klänning med blekfeta armar och ben att gå ombord på MS Poseia:/
Det får bli ett säkert kort; Jeans och en tröja!
Ibland önskar jag att jag föddes som kille! Hur lätt som helst när man ska ut och resa! 10 kortärmade skjortor 3 långärmade 1 par jeans några finbyxor 1 kavaj och några shorts så var det klart liksom...
Det är lättare att åka till Thailand för då vet man att det är glödhett och knappt inga kläder behövs alls;)
Det verkar som att Karibien har mera behagligt klimat typ Svensk sommarvärme.
Ja ja..det blir säkert bra!

Igår åkte julen ut, tänkte först spara ljusstaken och lite annat men när jag väl satte igång åkte allt.
Känns skönt när det är borta faktiskt, nu får man blicka frammåt och vänta in våren:)
Senare på kvällen kom Mats och Jaana, vi hade lite semsterplanering att gå egenom:) Typ Jaanas och mina klädproblem...haha. Allvarliga saker det där!
( Räcker det med två Bermudashorts? hör jag från nedervåningen just nu)
Tänk tex om Jaana skulle ta på sig långbyxor och kavaj till första middagen på båten och jag kommer dit med ärmlös långklänning!!! Blek och rödmosig  skulle jag då få sitta och skämmas hela middagen igenom!!
Nej sådana viktiga petitesser måste man göra klart för sig innan!!!!
Ops ...nu är jag där o tjatar om kläder igen..Nu slutar du med det där Maria som Jörgen skulle ha sagt;)


Huttrande Jaana kommer in från rökrutan.

Mats som kom hem från jobb i Thailand igår hade köpt den här fina fruktkorgen till oss.
Det var ett enda stycke i trä som man fäller upp så här, sen kan man fälla ner den och den blir platt som en pannkaka, Jättefiffig:)

Just i denna stund sitter en liten svart varelse med fyra ben på golvet och stirrar, gäspar och sträcker på benen om vartannat...det betyder att jag ska gå och ta på ytterrocken och gå ut i kylan!
Lillsnurpen som blir tonåring i år!

Jag säger nu: Ha det så bra i vintekylan!
Återkommer i slutet på Januari:)))))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0