Vardag igen.

Nu har vi snart varit hemma i tre veckor och vardagen har hunnit ikapp.
Solbrännan bleknar för var dag och skinnet flagar som aldrig förr:(

Har bara ett par saker att tillägga ang resan: Flygresorna flöt på som dom skulle på hemvägen som tur var.
Älskvärda Mats och Jaana delade med sig av sina SAS-poäng och vi graderade upp oss till ekonomi extra.
Det var fullt i buissnes annars hade vi hamnat där ihop med bla Bosse Parnevik som var med på flyget hem, han hade nog varit och hälsat på sonen i Florida.
Det var underbart med lite extra service och större benutrymme bla.
Allt bara flöt på tills vi skulle med tåget hem från Arlanda.....SJ SJ gamle vän...???
Vi frågade "tanten" i luckan ifall det var några förseningar. "nej då" sa tanten, "det ska komma i tid".
Ok vad bra sa vi och klev ner på perrongen.
På tavlan stod: Tåg till Norrköping 10 05..det skulle kommit 09 40.. jaha,,sen blev det till slut 10 40.. GRRRR
Väl inne på tåget skulle det bli gott med en kopp kaffe, jag hade sparat två poletter som jag fick av konduktören på ditresan eftersom jag inte hade någon växel då.
Kaffeautomaten kaputt!!!! Jaha...inget kaffe då!!
Efter ett tag började en otäck odör sprida sig runt om i kupèn...det var stopp i toaletten och alla resenärer flydde kupèn där toaletterna var.
Konstigt att det alltid är något när vi ska åka tåg...

Förra lördagen ringde en person från First Card och undrade ifall vi kommit hem från USA.
Ja sa Stef, vi har varit hemma över en vecka.
Någon hade tagit ut 13000 kr på hans kort samma natt, först i New York sen i Huston och även i Californien....
Vi blev troligen skimmade vid någon ATM automat.
Kort efter att kortet blivit spärrat började vi få skumma telefonsamtal från utlandet om att det skulle vara risk för virus på vår dator...
Jag kopplade inte först men förstod sen att dom ville komma in i vår dator och komma åt internetbanken osv.
Otäcka typer det där men mig lurar dom inte!!!
Nästa gång dom ringer ska jag säga dom ett sanningens ord! Typ " Do you think I`m born behind a door or something???"
You can kiss my ass your mother focker!!!! (ahahhaha)



Anna tycker jag är pinsam som stavar fel på bloggen, jag hävdar att det är tryckpåtangenternaslarv;)
Utom när det gäller att stava rätt på engelska förstårs..
Fick förklarat för mig att det heter mashed potato och inte mash potato!
Man kan heller ej säga MC om Mac Donalds...
Men WTF det är ju nästan 30 år sedan jag lärde mig att skriva på engelska och då får man stava lite fel eller vad tycker ni??
Det finns ju förhands granskning iof men jag är så rädd att allt jag skriver ska försvinna om jag går från sidan jag håller på med, sen är jag en ivrig person som inte gillar att vänta på saker.

Karin och Ola åkte till Thailandet för snart två veckor sedan.
Vi hade en liten sammankomst hemma hos dom innan och åt lite Italienskt.
Försökte härma rätten vi åt i NY.
"Anna Kan man skriva så om New York?" Det är det jag menar iaf = i alla fall ;)




Zorro blev trött och somnade i Karins korgsäng.


Ser ni vat trött han är???
Hahaha han blev ditlagt såklart och tyckte inte alls det var särskilt kul!
Men söt var han där han låg:)

Emelie åkte oxå till Thailandet och lämnade Anna och mig ensamma på hotte, förutom Mathilda som jobbar kvällar, hon får komma in och jobba dagar nu när vi stängt kvällserveringen pga av köksrenovering.

I torsdags var det Junta hos Berta i Stan.
Vi hade mycket att babbla om eftersom vi inte setts sedan innan jul..
Vi fick jättegod kyckling gratäng och semla till efterrätt.


Berta:)


Helena och Erika:)


Och resten Nettan och jag:)

Min duktiga flicka Anna hade komponerat receptet  till kycklingen alldeles själv. Det lyder osn följer:

Täck botten på en eldfast form med fräst bacon och strimlad purjo.
Lägg över stekta kycklingbitar.
blanda: grädde, sambal oelek, Heinz chilisås, mango chutney,vitlök och riven ost.
slå över kycklingen och gratinera i ugn.
Allt ä efter behag:))
Jättegott!!!

Ikväll kommer Surra o Gerta hit, då ska jag bjuda dom på Annas kyckling:)



Avslutar för ovanlighetens skull med en bild på mig själv;)

Nu går det hit och dit sa slalomåkaren.
Trevlig lördag.
Majsan:D







Kommentarer
Postat av: mama

Ta mig fan att det blev tre stavfel ändå...Kollade ju så noga innan;) Får väl skaffa nya glasögon eller nåt!!

2012-02-11 @ 16:29:52
Postat av: Helena

Haha, såg också stavfelen o blev lite full i fniss. Vad bra att du la ut receptet för jag kom på att jag glömde skriva av det. Kram

2012-02-11 @ 16:36:42
Postat av: mama

Haha Eva!!! Jag menar inte hor Berta utan hos Berta såklart hahahahahaaaa

2012-02-11 @ 17:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0