Allt i sin ordning.

Då var allt i sin ordning igen.
Karin och Emelie har båda semestrat färdigt i Thailandet! Skönt att ha dem hemma igen:)

Köksrenoveringen på hotte rullar på fast just nu ser det ut som en Rysk fängelsehåla, skojade med en gäst idag som stod och glodde in och undrade..jag sa " det ska bli en fängelsecell till störande gäster här på hotellet"
Han var mest intresserad över hurvida han skulle få frukost eller inte och tyckte inte alls om mitt skämt!


Nya fängelsehålan;)



Tänkte ta några km på löpbandet fast jag satte mig och dök i godispåsen istället:(
Kanske skulle man ta en långpromenad i solskenet istället...
Varför är det så svårt att företaga sig nåt på en fredag?

Vi har tre killar från Thailand på hotte just nu, den ena av dom bor i Rayong dit vi brukar åka.
Han tyckte det var kul och kände även till Hat mellan pung där Vanna och Boije har sitt hotell.
I onsdags när dom kom upp till frukosten och det var 13 minus och massor av snö, då gick dom ut på verandan och ställde sig o asgarvade...
Dom hade aldrig sett snö förut!
Jag körde mina få Thailändska fraser som jag lärt mig för dom. Typ onödigt vetande fraser som ( Ja ni som kan stava på Thai kommer att säga att det här är fel)
"mit noj" = lite.  "Falang kim au" = skitfull utlänning. "Falang mei mau"= utlänning inte full. "leklek"= vet jag inte vad det betyder men som skrattade allafall.

Tog tag i saken och gick ner i min källare!



Hittade ett program som heter Cardio burn. Jobbigt som fan!
Det är förinställt på olika nivåer och hastigheter, råkade vifta till med handen så säkerhetspluppen flög av..
Tog en bild då när jag sprungit 2.50 km som synes:)
Det blev lika mycket till!
Nu 450 kcal fattigare och nyduschad har jag hällt upp ett glas rött:)

Var på Ica och fredagshandlade idag.
Gick och letade efter nåt gott till kvällen men hittade inget bra, då gick snåldraget bort till halvaprisetmontern och hittade en lämplig oxfilè:)
Som jag tog!
Berättade för stef vilket fynd jag gjort:)    "Vad kostade den då?" frågade han." Inte vet jag" sa jag men den måste ju varit billig eftersom det var halva priset.....
Jag gick och hämtade den i kylskåpet. "den väger 1/2 kilo" sa Stef. "oj så mycket?" sa jag...
Kollade på kvittot..525 kr kilot... "ok vi får väl äta upp halva och frysa in resten då" sa jag..
Haha " nej" sa Stef "vi kan trycka i oss hela, den kostade bara 100 kr"
Ibland är man lite lost när det gäller räkning...eller alltid i mitt fall, men lite roligt var det!



Gott det ska bli:)

Kom osökt att tänka på en annan rolig sak när det gäller räkning.
Det var när Stef o jag var i turkiet med Nettan o Jonas.
Det var innan dom gjorde om sin valuta, när det var miljoner man skulle handla med. Nettan och jag hade lite probem med det så Nettan gjorde en uträkning som vi skulle ha med i plånboken.
Hon konstatersde att allt under en miljon var ändå så billigt att vi inte ens behövde bry oss, det var bara att handla:))

Nu ska Ekonom Marie Söderdepp laga oxfilè!
(Söderdepp kallade jsg mig själv som barn)

Intresseklubben antecknar sa Zorro;)


He en supernajs helg!



Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha det var ett råligt inlägg :-))

2012-02-18 @ 07:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0