Renovering (igen)

I morgon bryter helvetet löst!!! Då kommer grabbarna från stan med bilmaskinen och kör igång i köket på Hotte.

Allt kakel och klinker ska bort och nya golvbrunnar ska bilas upp.
Eftersom det är asbest i bruket får vi ej göra det själva och köket kommer att stängas av i tre dagar, så nu blir det att jobba med hörselproppar.
Det blir lite bök ett tag framöver eftersom vi måste göra frukost i gästköket och springa trappe opp o trappe ner:/
Gästerna får finna sig i att äta på papptallrikar men det ska dom väl överleva.
Det blir desto roligare att jobba sen när allt är nytt och fräscht:)

Sitter just och väntar på bästa Majsan (Nina) som kommer på Alla hjärtans dag fika :)
Vi ska äta hjärtsemla men det vet inte hon!
Kollade förresten en kaloritabell häromdagen och en semla innehåller ca 500 kcal...dvs att jag måste springa sex km på löpbandet som tar en timma för att få bort den....
Fast det skiter jag i !!!! Man får ju inte bli träningsnörd bara för att man har skaffat ett löpband!


Gött!!!:)

Imorgon kommer Karin och Ola hem från Thailand:))
För det är jag så glad:)
Speciellt glad är jag oxå för att det inte har kommit någon snö medan dom var borta eftersom jag fick i uppdrag att skotta infarten på Gröna vägen.
Har bara vattnat och tagit in posten, samt länsat deras kylskåp och frys.
Roligast var när vi hela släkten var där och festade på deras oxfilè sen badade vi riktigt i hett vatten  i deras stora badkar efteråt.
Måste nog gå dit idag och dra ner på pannan som vi ökade gärnet på ....


Det sista var ljug förstårs men det förstog ni ju!

Nu en timma senare med magen full av semla sitter jag och tittar ut och njuter av ljuset ute.
Klockan är fyra.
Hörde på nyheterna att det blir 35 min ljusare i veckan på kvällen nu:)
Det går åt rätt håll!
Synd bara att det ska bli vinter och massa F...ing snö i natt. Ogillas!!


OJ...Vad har hänt med Zorro????
Han har blivit brun....
Låt mig presentera Ängel:) Kärvänligaste pitbullen i stan som vi träffade hemma hos Ritha och Risto för ett tag sedan:)

Nu är frågan????
Ska jag springa nåt på bandet idag eller ska jag gå hem till Karin och ta in posten....???
Får bli det senaste alternativet.
Zorka vill nog det.

Bäst att han får avsluta som vanligt.


Toodiloo:))











Kommentarer
Postat av: Anna

Na-ah det är inte zarra, det är en annan luffhund!

2012-02-14 @ 18:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0