Försmak av våren.

Nu är vi hemma igen efter en skön helg i stugan.
Känns bra att komma igång tidigt med div vårstädning som tex dammsuga musbajs i soffa, fåtöljer, i besticklådor osv osv!!
Dom små asen letar sig in överallt minsann:(
Har även planterat om pellisarna, hoppas bara dom överlevde åtta minus i natt i uterummet.....
Ja..det är lite värme på där ute men blir det riktigt kallt länge så vet i katten.



Så här fina var dom igår varjefall..

Som sagt så skulle vi elda på isen men det var för blaskigt så det fick bli på marken istället.
Anna och Jörgen kom ut och hjälpte till, det åkte div utemöbler och annat gammalt skräp på elden.
Korv med bröd smakade bra oxå:)



Sen blev det kaffe med bulle.


Lite småkyligt tyckte JS.

Vi passade även på att få hjälp med att hänga upp nya lampan i taket vilket inte var helt lätt!


Vi hyrde in en rekryterings kille  vid namn Jörgen från Dreamwork, blev vi inte nöjda fick vi pengarna tillbaka.
VI ÄR JÄTTENÖJDA!!!!!

Helèna: "Du får oxå köpa en" hihi

Efter en lång dag ute i friska luften var det gott med en:


Jag lagade klyftpotatis i min nya ugn. Det var en fröjd:)



När man bor på landet utan grannar som man kan "låna" saker av så får man lära sig att improvisera med matlagningen!
Jag skulle laga en rätt med fläskfilè.
1: det skulle vara sambal oelek i..hade jag det? Not!
Då gjorde jag egen sambal besående av färsk chili (från frysen) lite tomatpurè och Heinz chilisås.
Sen kom nästa utmaning.
2: soya..hade jag det? Not!
Hur F..gör man egen soya då??? Jo man smular i en buljongtärning och blandar i färska champinjoner i såsen så får man en surugatsoya. Hahaha
Om ni vill veta hela receptet får ni kolla på Annas blogg, det är med lime i såsen.
Stef åt  allafall med god aptit och tyckte det var bland det godaste han ätit på länge=)

Nu till något helt annat.




Titta på den här bilden.
Tänk er bort Nettan även ifall hon ser skitcool ut men det är inte hon som ska vara i fokus här;)
Nej för det är Erikas hus!!!
Vi funderar på att ta in en firma på att måla om stugan i sommar, det är nödvändigt eftersom den bleks så hima mycket i Bleken...hehe
Då funderar jag såklart på en helt annan färg än gult.
Eftersom Erika har flyttat nu så kanske hon inte bryr sig ifall vi målar om i dom här färgerna...eller vad säger du Erika?? Du vill väl inte ha samma färg på ditt nya hus va?
Jag tycker att det blev så himla fint, det är lite svårt att se hur det i verkligheten ser ut men det går lite i grön ton på fönsterkarmar och knutbrädor.
Jag tvingade Stefan att följa med och titta i går och han tyckte oxå det var fint:
Tror även att Nettan kommer att göra sig framför vårt hus i Bleka;)

Tacksam för synpunkter.
"VELMARIE"



Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag tror det blir jättebra i Bleken, både med färgen och mig som frontfigur! ;)

2012-02-27 @ 18:36:54
Postat av: Lina

Jätte fin färg på huset! Kommer bli fint i Bleka!!!

2012-02-29 @ 18:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0