Fyra dagar till jul.

Hej hopp.
Just det. Nu tar vi ett hopp igen från Ebbes Kalas till idag! Börjar väl med den årliga juljunteavslutningen som jag skrev om sist
Maten var god även ifall jag var trött på julmat.
 
Här: En som var sugen =)
 
Klappar som väntar
Vi hade nytt tema i år. Inga julsaker!
Jag fick en randig fleece morgonrock; blev mycket nöjd över den!
 
Förra tisdagen var Karin o jag i stada och julhandlade lite.
Vi stannade upp på bagarstugan i knäppingborg och tog en saffransbulle o kaffe.
Det är väldigt hög mysfaktor i caféerna där.
Karin o jag satt och drömde om att lokstallarna i Finspång kunde öppna något mysigt fik eller matställe.
Kanske vore något för Ernst att inreda i nästa program tycker jag!!
Bilden gör sig iof ingen bra rättvisa med en ful brandvarnare bakom Karin...men dom är ju bra att ha!
 
Annars har veckan gått som vanligt i jobbartagen, ty jag jobbar i alla fall och  andra har det bra!
Jag värnar om mina djur se..
 
Någon måste ju se till att skatorna får bröd oxå!
 
I lördags fick vi äntligen plogad väg ut till stugan.
Det var i grevens tid innan altantaket skulle braka sönder av all snö.
Vi fick lov att "hyra in " Jörgen Söderberg från Snöröjartjänst AB till hjälp
Så här mysigt ser det ut nu!
Visst är det vackert på sitt sätt fast här kommer en tankeställare till alla som säger " Att ni inte flyttar ut permanent"
Juat det! Ni som bara varit här på sommaren....hehe

På em fick jag för mig att baka lite....
Jag är en sådan värdelös bagare!!!!!!!!!
Det ska föreställa saffransmuffins med topping...
Formarna räckte inte så jag fick göra en liten kaka oxå:
Fula blev dom fast jävligt goda =)))
Hahahaha just nu kommer Stefan hem och frågar " Är det kyckling på bilden?"
 
Denna vecka har jag fått ytterligare julmatsorder på min lott..
Har hjälpt Stef med deras julfest på Siemens.
Detta är spjäll ifall ni undrar..kanske ser dom ut som kanelbullar.
Ifall det var jag som skulle ha bakat dom alltså!!
Nu är jag så erbarmligt trött på julmat så jag skulle önska thaimat istället på julafton!
 
Ikväll ska jag och moggers äta lautfish :)
Det kan man aldrig bli trött på !!
 
Avslutar med lite bilder på mommos snutta=)
 
Nu ska jag skjutsa Stef till Ekmanska puben.
Vi höres =)
Rättare sagt Jag hör av mig!
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0