Fem plus..

Igår hade jag planerat en löpar runda när jag kommit in till Finspång på morgonen
Tittade ut över röken på sjön i morse och konstaterade att nu är det varmare i vattnet än i luften. Det var i kallaste laget men har jag gått och lagt mig så har jag gått och lagt mig :) ( internt skämt) alltså planeringen var redan besämd och skam den som ger sig! Träningskläderna fick sitta på medans jag gömde mig i köket på hotte och lagade kålpudding i väntan på bättre väder som man brukar säga:)
Vid tio drog jag iväg neråt slottet i kortärmat. Bra löparstråk på grusväg!
Hörde på radion här om dagen att man gjort en studie i Dannmark på ett antal personer som tränat en viss period.
Säg att det var 50 stycken (kommer inte ihåg antalet) men ena halvan hade tränat en halv timme om dagen och den andra halvan en timma om dagen.
Dom som tränade en halv timma om dagen gick ner men än dubbelt så mycket i vikt som den andra halvan som tränat en timme om dagen.
Teorin var att man har mer ork och energi till annat på dagen om man tränar kortare tid och på så sett förbränner kalorier hela dagen.
Den andra halvan blev mer trötta och orkeslösa senare på dagen
Ett motto som Marie Söderberg lättpåverkad kommer att leva efter åtmindstånde ...förhoppningsvis året ut....
Paulo Robertos träna en kvart om dagen är säkert oxå jättebra men...så himla jobbigt och tråkigt att stå o hålla på med samma övningar dag ut och dag in!
Zorro tyckte jag var helknäpp som sprang upp och ned som en galning i trappan och stod i dörrhålet och skällde;)
 
Annars har jag kommit i rensartagen igen.
Funderar på att sälja av med lite porslin.
När vi sålde huset åkte allt ut hit till stugan eftersom lilla lyan i Finspång endast tillåter högst sex personer åt gången och då behöver man ju inte så mycket "skrällen" i köket!
Fattar inte varför man ska ha så mycket skit i skåpen för??
Tror jag har porslin till att mata ca hundra personer här i stugan..
Om jag skall ha en sådan brakfest nån gång så blir det ändå papperstallrikar!
 
Den här servisen  Dalom tänker jag sälja.
Vet inte om jag får nåt för den...men använder den aldrig.
 
Tallrikar ca 15-20 st av varje, vad ska man med dom till???
Något för Finspångaloppis kanske.
Eller så åker det upp på hotellvinden bland allt annat husgeråd i väntan på kommande lägenhets köp.
 
Nästa vecka ska vår nya soffa enligt EM-möbler levereras,så imorgon blir det soffbyte här i stugan.
Vi sak byta ut Ikea Ektorpsoffan mot vår skinnsoffa hemma i Fimpen.
det blir nog bra fast jag sörjer lite för min gamla sköna soffa som är helt suverän att somna framför tv,n i.
 
Nu ska jag sy lite lapptäcke.
Imorrn är det Mandag då ska man umgås med två gravida...;)
HEJÅ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0