Följetong sista delen.

Hur jag än tänker så det knakar så kommer jag inte ihåg vad sjutton vi styrt med i sommar allt som allt.
Det är väl närminnet som spökar....
Eller så har det inte varit så hemskt mycket skoj, fort gick det allafall:(
Typ: Har ej hunnit träffa min kära syster så mycket ej heller Susann o Gerta ej heller Nettan och Jonas.....
Man får väl skylla på vädret då!!
Allafall så har vi hunnit med en kräftskiva och i sista stund förra helgen så kom Bo och Anna-Lena och hälsade på, vi försökte hela sommaren att hitta en helg som vi kunde ses och 3 sep gick det bra hhaha vart tar livet vägen alltså?
Här kommer lite bilder från kräftskivan.



Jag rensar surströmming...en "överraskning" till gästerna hehe



Tipspromenad



Vattenhål på tipspromenaden med portvin och vildsvinskorv.



Frågorna var visst roliga enligt en del



Belöningen en sursrtömmingsklämma.



Femkamp, skjuta ner tomma burkar med gummisnodd



Mumiefiering



Skala potatis med div verktyg, en jätteskiftnyckel var inte det lättaste.



eller hammare



Är det någon som provat att skala potatis med en rörtång haha.
Rätt kul lek faktiskt. Alla får välja varsitt verktyg men vet inta vad dom ska göra med det.
Självklart så slåss man om dom största verktygen....



Jag kände att det var bäst att slipa knivarna lite eftersom det var mycket Finländare på plats.



Lite slappa nere vid bryggan innan maten.



Mycket god mat.




Vem Fan har köpt kräfthattarna måntro....???


Zorrostackarn.

Nog om detta.
För två veckor sen for jaq o stef till Helsingborg och hälsade på Maud ch Slobo i några dagar.




Ett besök i Tyskland hann vi även med=)



Liten bier



Stor bier



En något sammanbiten packare.
Stefan hade fått ett störande moment bakom sig i form av en äldre herre som var och handlade dricka ihop med sina söner, dom skulle hålla bröllop och han stod och tjatade om sitt med Stefan med allt möjiigt bla att han hade nyss opererat knäskålarna och blivit så nöjd att han gått och blivit religiös....
Men vad är det med folk egentlige? Står och berättar hela sitt livs historia för en vilt främmande människa!
Intresseklubben antecknar liksom...GÄSP....
Hur som helst, vi åkte inte fast i tullen allafall hehe.

Avslutar med några fina sommarbilder från Bleken.






Det växer..






Tomatplantor...



Hela skörden för 150 spänn. Dyraste tomaterna jag köpt i hela mitt liv plus ett jädrans massa vattnande hela sommaren...
Men det blev ganska dekorativt allafall=)))



Thats it folks!
På återseende.
Tack o hej.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0