Indianer.

Det blev lite konstigt på förra inlägget om ni undrar , ni som brukar komentera.
Man måste skrolla ner ca tre meter innan komentarfältet kommer upp. Som vanligt har datortryckapåfelknapp Marie Söderberg varit i farten igen....

Denna vecka har varit lite utöver den vanliga så att säga.
Har blivit kvällsjobb och tidiga morgnar om vartannat samtidigt som ny personal läres upp, och arbetsveckan är inte slut förrän på söndag för min del men imorgon är jag ledig=)
Det kan jag behöva efter div påfrestande gäster från Indien...alltså inget ont om dom men det märks att det är en annan kultur så att säga!
Det började i onsdags morse. Tack o lov för att Karin jobbade då oxå, dom kommer upp till frukostmatsalen och vill ha vegetarian breakfast with fried potato , omelett and fried vegetables with chili and ginger. och till det very very hot boiled milk.
Men hallå !!!!!!!!!!!!!! Tror dom att dom kommit till Hilton Allè eller?????
Jag försökte förklara att vi inte har alla ingridienser till allt det där, men snäll som man är så sa jag att jag kan se vad jag kan ordna men det kommer att ta en halvtimma.
Det var bara att börja koka potatis sen skiva och steka, pust sen äggröra och som tur är så är man ju van att laga lite hot mat så dom fick lite wokade grönsaker till med chili och vitlök.
I morse kom en av dom in till köket och frågade ifall han fick visa mig hur man gör omelett ....han ville ha på sitt sätt förstås. ok sa jag sen lagade vi Indisk omelett ihop och chiliångorna satt kvar hela förmiddagen i köket.
Det är faktiskt lite roligt samtidigt som dom är påfrestande men jag undrar ifall jag skulle kunna kräva filmjölk och rågbröd till frukost på ett hotell i Indien??

Igår var jag och Karin på Maxi och gjorde storfynd=)
Karin köpte två par skor och jag ett par på skopungten som vi delade opp betalningen på.
Jag köpte även den här väskan som passade till skorna.


Sen gjorde vi samma sak på Cubus, jag köpte två par jeans och Karin ett par, man fick det treje på köpet.
Vi delade även på detta=)

Skönaste jeans som finns stretch höga i midjan och smala ben. 199:- st.
Sen blev det en mössa och halsduk som matchar väska och skor=)

Hittade även en vinterjacka på Vila för 399:-
Är mycket nöjd! Nästan så att man längtar till kallare väder...eller åtminstånde lite roligare när det blir kallt.
(färgen på halsduken gör ej sin rätt på bilden, den är finare i verkligheten)

NEHE...som jag brukar säga när det är dax att göra nåt annat.

Imörrn äre freeeedag, eller idag är det freeeedag för mig och om det inte hade varit proteindag idag så skulle jag hällt upp...men det får bli lite youghurt och gå o lägga sig tidigt istället. Sa martyren;)
Howdy how partener=)



Kommentarer
Postat av: Eva

Va håller du på med o är duktig med proteindrinkar också! Räcker det inte med dina joggingturer! Jag får ju dåligt samvete ju! (ska köpa ett promenadband på rusta för 1500 spänn, får inte det för Ärtan men det skiter jag i) ok, du är jätteduktig! kram från syster

2011-10-21 @ 13:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0