Funderingar.

Ibland önskar jag att jag hade en Vampyr hemma, typ en sån som Damon som kan titta en djupt i ögonen och säga:
Glöm nu det där Marie! Och sen glömde jag!!!!
Igår var en sån dag som jag skulle vilja glömma...Typ allt gick åt H-vete!
Konstaterar att vi på Allè Hotell har väldigt dålig ordning på oss vad gäller saker som finns på vinden!
Denna gång gäller det JULSAKERNA...Alltså: Varför är man så in i helvetes dum som bara rafsar ihop allt och slänger in det i ett hörn och tänker att: Ja det är ju ett helt åt kvar till nästa så då hinner jag trassla upp dom där ljus slingorna då osv...
Detta ska bli ändring på from NU!
Har jag bestämt, ska snart bli städning och sortering på allt och inget som finns där uppe!
Nu är iallafall alla stakar, stjärnor mm uppsatta efter mycket svordomar och fiiint blev det såklart:)

Efter allt slit och arga ångor som pyrde i mitt huvud var jag tvungen att gå ut med Zorka och ta lite luft så vi gick en sväng bort på Kapellvägen.
Jag tänkte att jag skulle tänka på något possitivt...och kom och tänka på  "Klapphårdarn" när jag gick förbi där han bodde en bit bort från där vi bodde på Kapellvägen när jag var liten;)
"Klapphårdarn" som Eva och jag kallade honom var en farbror som alltid kom fram till oss och sa: NI ÄR SÅ RARE ERA SMÅ FLICKER och sen "klappade" han oss på kinderna, fast för oss kändes det som att vi fick världens lavetter hahaha=)
Sen kom en massa minnen upp från den tiden och det kändes plötsligt bättre.
Ibland fick jag gå och handla på Hults affär som låg mitt emot där smådjursmottagningen ligger idag, och en gång när jag varit och handlat och var på väg hem så blev jag stoppad av en av farsans polare från Norrköping som var på väg hem till oss( Fast jag kände visst inte igen han) tror det var Plutten eller Svesse eller vad dom hade för fyndiga namn.. Han frågade : Vill du ha skjuts hem Marie?
Nej sa jag, jag får inte åka med fula gubbar....haha det hade mor min sagt åt mig minsann;)
Visst var jag fiffi när jag var liten???
Den historien har mamma berättat för mig, inget jag kommer ihåg faktiskt, men roligt var det.


Tycker mig se lite av Anna i blicken, lite så där full i Fan som hon ser ut ibland...;)


Ett litet sidospår blev det.

Idag var jag och Karin och gjorde "Finspång"..det var snart gjort, tänkte köpa mig nåt snyggt till Jul och Nyår men hittade inget.
Tycker att Afrodite har typ ingenting längre..dom brukar ju ha så mycket fint men nu var allt bara mörkt och dystert samt kärringvarning på div tunikor osv, och jag som vägrar bli kärring vill inte ha fula tunikor.
Jag vill ha kort kort och sitta hemma och titta på Vampyrer...hehe
Nej vars bara skoja! men en fin klänning med lite färg kanske.
På Allé Hotell har nu varjefall ALLA gäster något fint som lyser samt en liten julsak på rummen!
För där jobbar prestationsfreaket Marie Söderberg som tycker julen är till för alla, även ifall det blir blod svett och tårar innan det är klart, men så är man av den gamla stammen och en smula envis om ni frågar chefen på hotellet;)

Det tyckte Zorro var sketa larvigt och somnade samtidigt som han sträkte på sig;)

Naaääää SÄNGEN!!!!!!!!
God natt sa en ??






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0