På banan igen!

På begäran av några som är trötta på att se mitt gamla inlägg så ska jag nu försöka hitta nåt att skriva om...
Inspirationen har ej innfinnit sig på ett tag, varför vet jag inte..kanske beror det på att inger speciellt händer nu i höstmörkret eller så har jag varit lite trött och ur form helt enkelt.
Allafall när det gäller att tänka för i form känner jag mig motionsmässigt ändå, börjar få upp flåset bättre o bättre när jag är ute o springer;)

Har just skunkit ner i min favvofåtölj , apelsinankan är på gång i ugnen till farsdagsmiddagen om ett par timmar, sitter och tänker tillbaka på en lyckad kväll igår:))
Vi hade mys/film tajm i Bleken igår.
Syrran o jag har länge pratat om att vi skulle träffas med alla tjejena och titta på gamla videofilmer när dom var små.
Det blev en helkväll med mat , dryck , täcken, kuddar och massor av tända ljus. Oj vad vi har skrattat både åt oss själva och åt ungarna.
Det har hänt en del på 20 år....


Emma och Ida på intågande med packning.
Smink, B-H , och andra åtsittande kläder var förbjudet;)

Vi började med lite fika

Elin hade bakat Cupcakes mmmm jättegoda!

Soffhäng framför VHS:en

Middag i uterummet, mysigt värre!

Vad betyder detta Elin o Emma???

Ajfånarna som alltid är med på ett hörn nu förtiden....
Jaaaaaaa som de har blevit nuför tia!!!!
Undrar vad mor min tänker när hennes barnbarn snackar om appar, Wordfeud , Twittwer och Facebook mm???
Det är ju med nöd o näppe man hänger med själv asså!!!
Roligt hade vi allafall men bäst var nog i morse när Berta skulle smyga upp o gå på toa utan att väcka oss andra som sov på loftet..( Anna o Karin hade för övrigt paxat min o stefs dubbelsäng) hur som helst så vaknade jag av en DUNS tittade upp och där låg hon på alla fyra och hade fastnat med stortån i pyamasbyxan och snubblat över madrasserna som låg utspridda över hela golvet,,,hahahahaha
Tänk att det kan vara så kul när någon annan slår sig!!!!
En förhoppningsvis ny tradition är skapad, ser fram emot nästa!

Annars då???
Jaa...I onsdags var vi på julbord på Borgen i Norrköping, det årliga som Mårdskog och Lindkvist bjuder oss på.
Det var förstårs gött som vanligt.
I torsdags var Anna Karin Modern o jag på Ekenäs slott på julmässa, det var himla mysigt och många fina hantverk.
Karin och jag flippade ut och började gapskratta åt roliga hästar som var gjorda i keramik, jag ångrar att jag inte fotade dom...Anna och modern skämdes å våra vägnar men det bjöd vi på hehe.



Mästerfotografen har varit framme igen:/


Ekenäs slott

Här kommer lite dokumentation från juntan hos helena för att par veckor sen.

Tutt bakelser

Moget...Mi...


Purjolöks odlare Marie Söderberg.

Årets skörd...
Storleksmässigt liknar dom mera gräslök än purjolök...
Även dessa har upptagit min tid med att becattnas och stöttas med pinnar o gud vet vad...
Tror jag ska ägna min tid att odla mera lätta saker såsom örter och blommor i förtsättningen;)

Måste förresten visa dom här "bajsnödiga byxorna på Sisters;)

Haha
Var på Maxi och gjorde en blixtvisit .
Anna o Karin maratonhandlade som vanligt och uttråkad som jag blev hittade jag dom här roliga och plötsligt blev Marie Söderberg tre år igen hihi

Väsk köp.

TröttMana.

Avslutar med ännu några sovstilar à Zorro Söderberg:)

Mammas bäbis!

Trötten:)))

Nu måste jag kolla ankan.
Trevligt att råkas igen!
Vem vet kanske nyheter uppdateras innan ni anar det!!!
Ha en bra fars dag.
Stefan börjar bli lite "äggis nu på sina hårda o dyra:))
Ride on!










Kommentarer
Postat av: elin

Det var en riktigt lyckad kväll!! Aaaaaaalla ska åka hem!!!!!! Haha!!!!

2011-11-16 @ 09:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0