Inför Advent.

Hej.
Jag heter Marie och jobbar på Allè hotell. Vi har 14 rum och 25 frukostgäster denna vecka som kommer upp samtidigt sisådär mellan 06 10-06 30....
Hur kan det komma sig då???
Jo vi har dag/natt jobbare som bor i samma rum samt 4 st extra lägenheter uthyrda med frukostservice.
Som om det inte vore nog så vill dom dessutom ha extra frukostpaket samt matlådor med sig till jobbet...
Har därför börjat tidigt varje morgon denna vecka för att vi måste vara två för att klara av det. Roligt men jobbigt;)

Idag när jag gick hem (skapligt tidigt faktiskt för en gång skull) gjorde jag upp en deal med mig själv!
Jag fick tre alternativ. Det första var att lägga mig en tim eller två, det andra var ut och springa i solskenet.
Första alternativet kändes spontant mest lockande men inget av dom två funkade eftersom jag har telefonjour denna vecka och att jag ogillar att bli väckt av telefonen och ej heller så smart att ta emot bokningar flåsandes som en bälg.
Tredje alternativet var att gå hem och städa lite inför Advent.....
ADVENT....hur fan gick det till?? Redan Advent alltså!!!!!!!!!!!!!!!!!
Som ni förstår föll inte andan på där heller istället satte jag mig framför eldatoren ;)) det är mycket roligare!

Karin o jag Adventfixade lite på Hotte igår.




Nästan klart på Hotte varjefall, nu är det som sagt bara hemma kvar!

Efteråt gick vi hem till Karin och åt nybakade lussebullar mums.
Fast man undrar ju vad som är snett i naturen just nu???


Syrénhäcken slår ut för fullt på Gröna vägen....


Zorro har koll på läget nere på torget när vi är och handlar.


Torsten här ännu bättre koll på läget från taket på min bil...
Alltid fullt med kattspår på bilen efter man varit i Falla!
I lördags var vi o satte på vinterdäcken i Farsans garage och när vi skulle åka hem hade en katt smugit sig in i bilen när ingen såg, det hände även brorsan för ett tag sen fast han hade hunnit en bit på väg när plötsligt en katt fom farandes i nacken på honom...kunde gått riktigt illa, knäppa katt!!

I morse kom förresten en hotellgäst fram till mig och undrade ifall jag visste hur matchen gick igår........
Hahahahaha ni som känner mig skulle gensat förstå att han frågat en very very wrong person!!!!!
Matchen liksom...vilken match då för det första???? hahaha ibland får man konstiga frågor från folk;)

Batteriet börjar ta slutt i datorn och därför avslutas som sedvanligt bloggen med en sovande Zorro Söderberg som för närvarande är förvisad till Jörgens
föräldrar Göran o Birgitta på dagarna nu när vi har sovande gäster på dagarna;)


Ha en trevlig Advent=)
Majsan.




Kommentarer
Postat av: Mana

Hej marie på alle hotell!

Hahaha vad rolig moffan ser ut när han tryckt ut huvudet under armstödet!! :)

2011-11-24 @ 22:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0