Advent.

O sola sken upp på dass o skjul o de va fyra veckor kvar till jul:)))
Fick värsta rycket efter att jag skrev förra blogginlägget...tänkte att WTF detta gär inte!!! Så träningskläderna åkte på ett varv längs med Gron och tillbaka blev det, kom hem och duschade, satte mig i soffan och tänkte att kanske skulle man börja att förbrereda lite inför morgondagens städnig...
Det slutade med att hela lägenheten blev städad och inte var kvällen slut där heller..
Efter ett telefonsamtal med Surra bestämde jag mig för att gå dit en sväng, tog med Zorka och drog iväg.
Surra o jag bestämde oss för att Torsdagarna var inget roliga längre (pga div intern orsak) så vi tog ett par glas vin;)) Blev genast mycket trevligare!
En mycket bra Torsdag blev det:)
Fredagen blev ju oxå trevligare eftersom jag kunde gå hem och Adventmysa o ta fram julsakerna osv.
Stef o jag hann även med ett besök till Maxi stormarknad han drog "osta" med ett par Goretex skor för 1600 spänn...
men så köper han ju bara skor en gång vart femte år typ.

Igår åkte vi ut till Stugan hela dan, jag bakade saffransbullar och Stef höll på o jobbade med fläktkonvektorn i uterummet som inte går som den ska, måste ju vara rädd om pelargonerna som ska övervintra och ha lite värme!
Lördagskvällen bjöd på bio med lillflicka;) Vi skulle se Breaking Dawn :) Den var riktigt bra ! Vi blev bara lite gelè artade i kroppen när det handlade om för mycket blod..känner att jag har svårt att trycka på tangenterna när jag bara tänker på det, kraften liksom försvinner i händerna...det blir ju inte bättre av att biosalongen är pytteliten och filmduken kommer vädigt nära.

Idag her det varit lugnt o skönt, träffade syrran med familj och gick en sväng på julmarknaden, det var snabbt överstökat..vi jämförde vädret mot förra årets snöstorm och konstaterade att detta är iallafall bättre om man får välja fast det känndes mer som vår förutom alla granar o tomtar.
Ivar och Morgan tyckte det var kul att få komma hem till sin födelse ort och gick o spännde som Pluto på julafton bland allt folk på centrum hahaha skämt åt sido dom fattar ju faktiskt inte själva hur stora dom är. Men dom väcker uppmärksamhet där dom går helt klart:) Ugge o Mugge;)

Det var den helgen det! En ny och spännande vecka börjar i morgon med frukost tajm ihop med syster Berta och hennes jobbarkompis Marie.
Inget mer att orda om förutom lillbullen och hans roliga sovstilar:)

Hej då och håll i hatten om ni ska ut ikväll!!!!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Låter som att du haft en helt ok helg. Själv har jag haft en mycket bra "hemlig" resa som inte blev så hemlig eftersom Jennifer försa sig någon vecka innan.

2011-11-27 @ 19:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0