Blandad kompott i vårdagarna.

Nu var det dax för ett nytt inlägg tycker ni !!!!!!
Det var ett tag sen ja...känns lite som jag kommit av mig sen jag var sjuk men nu ska jag komma igång igen=)
Bara internet kommer fungera nu när vi flyttat upp till stugan igen........vilket det inte gör kan jag säga:)
Funderar på att säga upp telia mobilt och koppla in bredband via telefonjacket.
Måste tänka vad som hänt sen sist????
Jo vi åkte ju hit min sista sjukskrivningsdag fredag den 15 april.
På lördagsmorgonen var Zorro ledlös i benen och vi fick åka med honom till Norsholms djursjukhus där dom konstaterade diskbråck.
Det blev en jobbig helg då vi trodde vi skulle få säga hej då till honom efter att dom trodde han skulle bli förlamad i benen, operation skulle kanske hjälpa men skulle kosta 55000 och vår försäkring täcker 20000...

Men hur som helst repade han sig där på sjukhuset och vi fick hämta hem honom efter fyra dagar.



" Systrarna" var glada:))

För övrigt har jag fått ta igen många saker som att gå till frissan som jag inte hade varit sen innan nyår...
Varit på massage , optiker, osv.
Som vanligt när vi flyttar upp hit så blir det "nya projekt"...
Denna sommar ska verandan nere vid sjön fixas o lagas, golvet håller på att ruttna upp och har legat halvvägs under isen i år.
den ska även breddas lite så vi får plats med den gamla paviljongen som vi hade på altanen innan uterummet kom till.
Så här blev den förresten nästan färdig.



Det syns i och för sig inte så mycket men ni får komma och se själva=)
Vi åt för övrigt Påskmiddag där ute åtta personer det var trevligt.
Mina kära svärsöner har firat trettio år nu i April.
när Jörgen fyllde var jag så sjuk att jag med nöd o näppe orkade släpa mig dit en halvtimma:(
Det var tråkigt, men det tog vi igen när Ola fyllde på Påskafton, en strålande dag med sol o värme satt vi ute i vår gamla trädgård och käkade grillat och festade.
Träffade Olas bror Petter för första gången han var en kul typ, samt deras mormror som hade många roliga historier att berätta. En riktigt lyckad kväll:)
Samma dag hade vi varit i Örebro och hämtat hem " LillPeggan" min bil...Tänk att man ska ha hunnit bli snart 52 innan man fick en egen bil som är något att ha, men bättre sent än aldrig , jag är nöjd!!!

Stefan fick som straff snickra ihop en arbetsbänk åt mig förra helgen för han hade tagit plankorna från den gamla bänken( som Anna o jag gjorde aldeles själva förra sommaren ) till att förstärka uterummet underifrån....
Så här blev den nya.



Inte så fin som den gamla men den får duga.
Här håller jag på att snickra blomlådor det är så himla kul:)
Vi har även gjort nya fågelhålkar.



Fina va? fast det tycker inte fåglarna visst för ännu har ingen brytt sig om dom.
Just nu håller jag på att måla ett gammalt skrivbord som jag räddade på soptippen  från en säker död.
Anna o jag var där och skulle stjäla plankor till fågelholkarna eftersom alla brädgårdar hade stängt  tidigt för att det var skärtorstag.
När vi körde upp till dom stora högarna med gammalt skräp så var det två karlar som helt sanslöst slängde ut fullt med gamla fina möbler från en mindre lastbil.
Jag blev helt galen och sprang fram och försökte rädda det gamla skrivbordet som jag sökt med ljus och lykta efter på loppisar o dyl.
Ni har väl inte hunnit slänga det här? frågade jag eftersom jag vet att man inte får ta saker från tippen som redan är slängda.
Vill du ha det här gamla skiten sa en av karlarna? Jaaa det vill jag kved jag...
Det hade hunnit gått isär lite här och där eftersom dom hade handlöst kastat ut det på högen från lastbilen.
Det går att laga sa jag och vi hjälptes åt att lyfta bort det från högen.
Oj vad synd att vi hann att slänga det innan ni kom sa den ena gubben och erbjöd sig plötsligt att köra hem skrivbordet till oss på hotellet. Jag fick även en nyckel till lådorna av honom.
Att dom hade kastat ett annat jättefint gammalt skåp och div fina karmstolar fick jag försöka glömma fast jag tycker det är konstigt att människor kastar gamla fina möbler istället för att skänka dom till Återvinningen eller nåt annat.
Han sa att hams far hade gått bort och att han skulle kasta massor med saker, jag sa att jag kunde betala för grejerna och att han kunde höra av sig nästa gång han skulle åka till tippen och hämtade ett visitkort,men har ej hört något.
Jag är allafall glad över att ha räddat ett skrivbord som ska bli soffbord efter att Stef ska såga av benen på det=)



Avslutar idag med en bild på mina nya trädgårdskompisar =)
Ha en bra etta Maj=))))


Kommentarer
Postat av: elin

hej mai! jag gillar din blogg!

2011-05-02 @ 12:50:34
Postat av: Nettan

Välkommen tillbaka till bloggandet. Som jag har väntat på ett nytt inlägg! Altanen ser jättefin ut, vi får komma och göra en platsbesiktning framöver. Misströsta inte över uteblivna hyresgäster i holkarna.. fåglarna kommer nästa sommar när färglukten försvunnit! Kram

2011-05-02 @ 22:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0