Spindelsesong....

Oj oj oj oj....Nu är det igång med hysteriska illvrål på jobbet igen:(
Jag stod i godan ro i köket idag och hackade vitkål i min nya matmixer när jag plötsligt hör ett IIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiii och sen MAAAAAAMMMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA KOM FOOOORT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Först trodde jag att det var Zorros hjärtskärande skrik och såg för min inre syn min hund som slets i stycken av en otäck Pitbull eller nåt.
Jag for ut med vitkålsflagor farandes omkring mig beredd till undsättning.
Där stod Anna och skakade efter att ha varit ca en halv meter från en så liten spindel att jag knappt såg den....
Ja...det var ju bara att fimpa den lille kraken och jag skakade i en kvart efteråt efter att ha trott det var jordens undergång.
Det är så vi har det på Allèhotellet denna årstid men jag vänjer mig aldrig.
Om det blir regn på Brölloppet så är det väl mitt fel för att jag dödat för många spindlar...



Nu ska ni få se lite taggtråds konst som jag och Lena roade oss med ihennes stuga förra helgen.





Om man kollar noga så ser man att det är en krona med prismor som hänger i björken;)
Den är finare i verkligheten när den blänker i solen.

Annars är det mest bröllopsfix som gäller nu.
Anna tycker att jag ska hålla mig till det och inte hålla på med mina projekt hela tiden...
Tur att vi bestämde oss för catering till slut..så slipper man hamna på nervhem (som min mamma sa när jag var liten) efteråt.
Nu ska jag sticka ner på centrum och köpa ett matchande nagellack till min klänning sen blir det apoteket o köpa compeedplåster till mina spruckna hälar som inte vill läka sig.
Det är det absolut äckligaste jag vet med spruckna hälar....särkilt på så kallade "fina damer" med öppna sandaler:( Det ska jag inte ha allafall, då får det bli hela skor!

Ha de...17 maj










































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0