En ska allri oäkne ut nått i föorväg...

Som Raskens Ida sa!!!!
denna helg hade jag tänkt att bara få vara hemma i stugan och styra o ställa...men så blev inte fallet:(
Lillgrabben blev sjuk igen...



Han har inte varit sig själv sedan han fick smällen i ryggen för drygt en månad sedan.
Så natten till i lördags hade han jätteont i magen, åt gräs och gick med svansen mellan benen.
Jag tycker att han har blivit så rund om magen sen han fick kortisonet och han jämrar sig när man kommer emot magen.
Varje dag har jag gått förbi hos smådjursmottagningen för att rådfråga dom och väga honom, men det var stängt varje gång jag gick förbi, det är ju inte att skylla på i och för sig.
Ringde varjefall till Valla djursjukhus eftersom det var stängt i Norsholm och dom tyckte att vi skulle komma dit.
Vi fick en tid halv tre och Mats o Jaana skulle komma till oss på kvällen....
Anna o jag åkte iväg sen blev det nya prover och rönkten, dom ville behålla honom för att han var uttorkad och behövde smärtlindring.
Vad gör man????? Dubbla avgifter igen för att han blev sjuk på en helg....och man har inte hjärta att ha ihjäl han bara sådär....
Har pratat med en sjöterska idag och han har antaglien bukspottkörtelinflammation som han tydligen fick efter kortisonet, så han blir kvar en natt till allafall.
Det här blir sista chansen antagligen för grabben att bli bra...men hoppas att han repar sig så han får hänga med ett tag till.
Så blev det med den dagen, men det blev bra till slut och vi hade en trevlig kväll i vårt mysiga uterum:)Tack o lov för det, nu behöver man inte våndas för vädret så mycket längre när vi ska ha gäster här=)


Nya verandan nere vid sjön börjar ta form, den gamla började ruttna sönder..



Så här blev vårt soffbord som jag räddada från att dö på tippen =)



Skåpet före...



Eftar...

.

Jag ångrart inte=)))

Känner mig lite trött efter helgens strapatser...ska slita en inspelad Barnaby och lägga mig i soffhörnet med snuttefilten tror jag.
Nästa vecka är det bröllopsförberedelser som gäller;)
Nedräkning har börjat..Två st orosmoment finnes 1= Vädret. 2= Zorro.
Håll tummarna för oss!!!!!
Ha en skön söndag;)




Kommentarer
Postat av: elin

zorro då!!!! hoppas han blir bra!!!!! dom är skitbra på valla, när jum-jum blev ormbiten fick han superbra vård där!!!! lite dyrare som sagt men det är det värt! snart är det wedding, ska bli skitkul!!!!!!!! kram elin

2011-05-23 @ 11:58:50
Postat av: Nettan

Skåpet blev riktigt fint.. nu är jag mer än någonsin sugen på att måla min chiffonge som jag ägnade så mycket tid och energi åt att luta av för tjugofem år sedan.. :)

2011-05-24 @ 19:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0