Frrrrrredag=)))))

OJ DÅ....Så blev det fredag igen:))
Det är nu över en månad sedan vi kom hem från Thailand, det enda som är kvar från resan är mitt avskavda nagellack på tånaglarna.
Kanske skulle ta bort det nån dag haha.
Annars har brännan bleknat, det har börjat klia på ryggen och alla naglar ( på händerna ) har gått av och ser för j...iga ut.
Varför kan det aldrig bli våååår???? Den kan väl komma nu när vi haft vinter sedan 1 november!!!!!
Jag vill sitta på verandan med en kopp kaffe och känna solen värma och höra takdropp:)
Nej..istället ska man plågas ut i snålblåst och ishala vägar samtidigt som man ska banta ner semesterkilona.
Det är 3 kg ner allafall sen vi kom hem:))) Oj vad jag är duktig!!!
Fast i onsdags tog dom ner mig på jorden igen när jag skulle prova en vårjacka på Vero Moda och inte ens storleken L (agom ) fick jag på mig:((  Jo jag fick på mig den alltså men såg gravid ut i den.
Förbannade pygmèstorlekar på den butiken tänkte jag och konstaterade att den gamla jackan fick väl hänga med några kilon till då.
Jörgen och jag har iallafall kommit igång med våra projekt, nu snickrar vi för fullt div hyllor, fågelholkar, blomlådor samt renoverar möbler som vi målar och sätter fina texter på.
Allt som vi säljer ställer vi ut på Bergslagsblomster, välkommen dit och se =)))
Alltså...om någon vecka när det mesta börjar bli klart.
Det är så mycket man vill göra nu när våren är på intåg, måste åka till stugan och plantera om pelargonerna med
sen ska uterummet inredas . Det sak bli riktigt roligt.
Det värsta är att jag inte vill ha kvar dom fula utemöblerna i körsbärsträ eller vad det är..
Jag vill ju ha vitt ju!!!!! men det törs jag väl inte andas om till chefen
Vet precis vad han skulle säga: Dom där som du promt skulle ha för två år sen som var svindyra!!!!!
Har funderat på ifall man skulle kunna sprutmåla dom vita....
Sen vill jag oxå ha en grythyttan möbel på verandan och en gammal järnsäng!



 
 

Sån här fina vita=)

Alltid så drabbas man av ha-begär när det är vår. För att inte tala om all reklam som dimper ner i brevlådan om div trädgårdsinventarier osv, och man tycker att allt man har är fult.
Ett I-landsproblem....

Nu ska jag fundera ut nåt gott till kvällsmat utan potatis, ris eller pasta...kan bil en knivig sak, kanske skulle man synda ikväll med en riktigt stor bakplugg och en råbiff med kapris rå äggula och röda better (som Elin sa när hon var liten) GUD så gott!!!!! Det ska jag fan göra och ett glas rött till, sen somnar jag till på spåret i vanlig ordning.
Och vaknar halv sex i morgon bitten bara för att det är lördag haha.
Nu ta på blåstället och ner i källaren och måla.
Ha en skön fredag.
Majsan


Kommentarer
Postat av: Nettan

Klart du ska ha vita trädgårdsmöbler. Sälj de andra på Blocket. Du blir nöjd och då blir Stefan lycklig. Vero Moda ska man inte prova kläder på om man inte svultit sig en vecka innan. Det är något fel på deras designers och inköpare.. Kram

2011-03-04 @ 22:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0