Jetlag.

Jaha...då var man hemma igen.
Somnade kl 18.00 igår och vaknade naturligtvis nu 02.30....vad hade jag trott då???
Försökte hålla mig vaken igår kväll men det gick ej, klockan var ju 12.00 på natten för oss då och man är ganska mör efter en flygresa på 11 timmar och sen tåg 2 timmar.
Vi åkte från Cha Am till Bangkok och varvade ner dom sista fyra dagarna.
Mats o Janna åkte hem och vi checkade in på Hilton...tänkte kosta på oss lite lyx det sista vi gjorde.
Låter lite skrytigt kanske men vi hade nog inte gjort det om vi inte haft en bra "kontakt" så att säga;)
Måste säga att jag kände mig en smula "malplacerad" bland alla fina människor även ifall dom inte visste vilka vi var haha, det känns lite dumt att bli så himla uppassad när man inte är van vid det.
Efter att ha skumpat några timmar till på highway så var vi så trötta så vi beställde in mat på roomservice.





Utsikt från hotellfönstret, floden Chao Prahya.
Lite fler bilder från flådiga Hilton







Andra dagen på hotellet checkde 150 st  Indier in....det skulle bli bröllop minsan.
Antagligen en stenrik familj som skulle gifta bort sin dotter.
Man kan ju tänka sig vad det kalaset kostade...hur som helst var det intressant att titta på dom lite.

Den här paviljongen är prydd med blommor tom taket.

Här skulle antagligen vigseln hållas.



Väntan på brudparet, sen orkade vi inte se mer av detta spektakel.
Mindre kul var det vid poolen dagen efter...
Dom stenrikas ouppfostrade ungar kom upp och förde ett J..la liv , jag har aldrig sett på maken som dom bar sig åt, hoppade o skvätte och skrek och när dom badat färdigt så sprang dom och tog folks badlakan vid solstolarna, sen slängde dom handukarna på golvet och stack iväg.
Det värsta var att deras pappor satt bara tittade på...
När en av flickorna skulle ta MIN handduk då jävlar blev förbannad och röt i så det hördes vida omkring.
Tur att dom åkte hem sen, lustigt att om man har pengar så kan man tydligen bära sig åt hur som helst.

Senare på kvällen tog vi en taxi till Pat Pong, käkade sushi, tog en fotmassage och kollade på utelivet där.

Den sista dagen tänkte vi ta en sightseeing till bla Chinatown och floatingmarket men det visade sig att så lätt var det inte...jag trodde att när vi nu bodde precis vid floden så var det väl bara att hoppa på en båt och kolla runt lite på foatingmarket men icke sa Nicke, då var man tvungen att åka bil i en och en halv timma dit först;( det skippade vi direkt, och när vi tog en taxi på stan och ville åka till Chinatown blev det nobben för där var röd och gulskjortorna och demonstrerade.
Så då fick det bli shopping istället.



MBK ett tio våningars varuhus var det ite svårt att fördriva tiden i.
Det är rulltrappor som syns i bakgrunden..lite suddig bild.



Vi testade Skytrain tillbaka till hotellet.
Eftersom man bara kommer till floden så får man ta en båt resten och medans Thailändarna fick packa in sig som sardiner i en konservburk så äkte vi vår egen lilla " Hiltonbåt" till vårt hotell;)))



Hi Hi .. det kallar jag service!

Nu är det väl inte så mycket att orda om resan, livet återgår långsamt till det normala och det enda som är kvar av resan är mina sandflugebett som kliar som satan fortfarande.

Jag hoppas att jag alltid har inspirerat någon av våra upplevelser till att åka till Thailand, eller så har ni kanske blivit alldeles avskräkta.
Borta bra men hemma bäst:-)


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag är så sugen att åka till Thailand! JAG har planer på att åka med Klas nästa januari. Vi får väl se om jag får med Klas bara, han är svårflörtad. Varför undrar jag? jag vill vara i 3 veckor, det är nog det...

Tack för alla fina bilder!

Ses på syis snart!

Kramar

2011-01-28 @ 09:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0