Vardag igen.

Då har man varit hemma en vecka och allt är som vanligt igen.
Jag undrar vad jag ska skriva om....Inget händer ju just jämfört med vad vi varit med om på resan liksom.
Fick sparka igång hårt på jobbet allafall och sanera ett rum som en gäst hade pyrt in med cigarrettrök GRRRRRR
säger jag bara!!!!!!!!!!! för respektlösa individer som ej bryr sig om att det sitter skyltar o rökning förbjuden.
Det är inte klokt vad lukten sätter sig. Har tvättat all textil, skurat från golv till tak med ättiksvatten, sprayat med div medel som vi köpt samt vädrat på rummet i en vecka.
Även idag stinker det på rummet en stund efter jag stänger fönstret.
Till råga på allt sket gästen i att komma och betala böter som han lovat efter det att vi ringde, så nu får vi kontakta hans företag, han ska fan få betala för detta!!!!
Vi kan ju inte hyra ut rummet samt att en saneringsfirma tar 1800 kr + moms för att sanera:(
Så nu blir det att sätta upp nya skyltar på alla rum om dryga böter ifall man röker på rummet.
Det är så himla tråkigt att behöva skriva förmanings skyltar överallt på hotellet, men nödvåndigt tydligen.

Idag tyckte jag faktiskt lite synd o en Indier som bodde hos oss en tid...Jag skulle städa hans rum och på golvet stod en stor flaska Indian Tonicwater...han hade bara tagit en klunk och säkert tyckt att det inte var gott.
Jag tänkte att om jag åkte till Indien och gick in på en affär och hittade en flaska Sweden water kanske jag oxå hade köpt den och trott att det var lite "Svensk" smak på den;)))

Idag kom Karin och Ola hem oxå från thailand, skönt att vi alla är hemma igen!

Åkte på och jobba idag (söndag) det var mindre kul, och imorgon ska jag jobba kväll , måste passa på och städa lite hemma och plocka bort div julsaker som jag glömde innan vi åkte.
Sen är det ju detta med motionen.....
Varför ska man behöva straffas bara för att man råkar ha semester en månad?????
Att lägga på sig ett antal kg går J....ligt fort men tar evigheter att bli av med.
När låren har slutat gå ihop och skava mot varandra ska jag prova mina jeans igen.
Tills dess är det raska promenader ( om man inte slår ihjäl sig på kuppen) No alkohol och tallriksmodellen som gäller!!!! Åtminstånde i veckorna:-)))

Kommer igen ifall jag kommer på nåt roligt att skriva om nästa gång;)

Ska ju snart på Piratfest på Ånedinlinjen och fira Marica 40 år, det ser vi fram emot.

Hej då tråksöndag;(


Kommentarer
Postat av: Nina

Tänk på negern som vill ha negerbollar!

2011-02-09 @ 19:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0