Var är Våååren???

H-*#"...VETES* FÖR*"#...NADE  VÄDEEEEER:-(((((
Varför ????? måste det vara såhär?
Jag bara HATAR snö av hela mitt hjärta!!!!!!! Jag vet ju att vintern kan vara två och en halv månad till.... TVÅ OCH EN HALV MÅNAD TILL............Ska man behöva gå med på detta?
Jag som har varit i Thailand hela Januari ska väl inte klaga försrtår jag att ni tycker, och det är ju sant men man glömmer fort!!!
Bara att hoppas på spöregn nästa vecka!
När vintern kom första November så kan den ju sluta sista Februari eller hur?
Ska jobba kväll igen idag...det där lät knäppt! Idag är jag hemma för att jag ska jobba kväll...Nej det lät ju också knäppt.
Är hemma idag på dan för jag ska jobba kväll..Så får det bli!
Jag har roat mig med att sy en sjörövarkostym åt Stefan hahaha..Det är så himla roligt att sy maskeradkläder.
Det gjorde jag jämt när ungarna var små, hade en hel kartong i källaren som dom höll på och lekte med.
Sedan gav jag bort allt till " Frita" det ångrar jag lite nu, men det går ju inte att spara på allt.
Hur som helst så har jag sytt om en skjorta och ett par gamla byxor åt Stefan idag och jag är ganska nöjd över resultatet;) bilder kommer senare när Piratfesten är avverkad.

Undrar vad man gjorde förr när man var ledig? 
Idag sitter man och bloggar eller laddar hem spel listor från spotify osv.
Förr...kanske broderade man bakade ,kakor, stickade vad vet jag?
Jag har allafall slutat med allt det där och det är kanske lite synd för när min mammas generation är borta med henne, vem ska då sticka raggsockor och små tröjor till barnbarnen?
Och en annan sak...Husmanskosten..kommer den försvinna med vår generation?
Har svårt att tro att alla heltidsarbetande föräldrar idag tar sig tid att koka rotmos och fläsklägg eller göra kroppkakor och kåldolmar.
Mina barn gör det allafall inte fast att dom tycker det är gott att komma till GTM och äta. ( GTM står för gamla tant mamma).
Jag lagar sällan husmanskost själv numera, det finns ju så mycket annat gott att laga nuförtiden, Thaimat tex...
Var förresten i Hageby förra vecka på Mix mat och hittade där en omogen papaya så nu blir det Som Tam till helgen (Papayasallad) har lite abstinens nu...måste ha Thaimat!!!!

Nu ska jag ta en kaffe och sen gräva ner mig eller gå i ide tills snön är borta!
En önsketanke...
Kanske en skidtur i Grosvadskogarna hehe.
Hej.




Kommentarer
Postat av: eva

jaadu!! jag gjorde faktiskt dillkött och pepparrotskött idag så det så!!

2011-02-10 @ 19:43:03
Postat av: Karin

ÅÅÅÅÅHHH EVA Dillkött och pepparrotskött!!!!! Herreminje så gott! MAMMA- du måste laga det till nästa onsdag! :) puss

2011-02-11 @ 08:06:43
URL: http://karinkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0