En ny vecka som vanligt.

Gjorde synundersökning hos Optiker Persson o tisdags.
Inte undra på att jag måste ha läsglasögon på när jag ska läsa tidningen fast linserna är i..
Två styrkor upp blev det på vänsterögat!
Nu ska jag läsa böcker och även lyssna på böcker igen:)
Gick med för andra gången i Storytell igår, förra gången jag var med kunde jag inte lyssna på en enda bok!
Fick nämligen ett abonemang i julklapp förra julen som Anna o Karin skulle installera i min telefon, det var bara det att man var tvungen att ha en I.phone eller en Android för att kunna lyssna....och det hade ingen av oss då:(
Men nu så ska här lyssnas på bok:)
Skönt att ha när man ska åka på semester snart
Nedräkningen har börjat så smått:)
Först blir det.

I tre dagar
Sen flyg till

Fort Loardeldale
Kliva ombord på.

Msc poseia
Kryssa 9 nätter i Caribien=)
Åh det ska bli sååå härligt!
Har väntat i två år på denna resa, den förra fick vi ju ställa in pga sjukdom:(
Min 50-års present lite i efterskott;)

Skönt att slippa ev Norrlandsmögel  som min granne sa här om dagen när det hade snöat lite på natten.
Det ska ju bli snöstorm i natt säger dom, fast sen blir det milt igen och blask. Usch vill inte ha snö!

Jag har förresten blivit "Mormoster" igen=))))
Elin och Staffan fick en liten Ebbe i förrgår, väntar med spänning att få komma och hälsa på:)
Har bara så svärt att tänka mig Elin som mamma...hon är ju så liten fortfarande i mina ögon hihi
Hon kommer säkert att klara med uppgiften och bli en riktig bullmamma där ute på landet i Gårdeby!

Igår hade vi vindsröjning på Hotell. Anna Jag Jörgen Karin och Emelie körde järnet i fem timmar.
Herre min skapare vad mycket grejer det var på denna vind som nu är reducerad till ca en tredjedel och resten finnes på Sjömansäng för Återvinningen ville inte ta emot gamla TVapparater och dataprylar som vi tyckte var nåt att ha.
Div möbler ska nu vitmålas av mig (och kanske Jörgen hoppas jag) sen ska dom placeras ut i våra uthyrningslägenheter, det blir fint:)
Skönt att ha något att sätta tänderna i i vinter.

Det var allt och ingenting, väntar på Stef som är på årliga mötet på Tennishallen.
Undrar vad det blir för julklapp det här året?

En insnöad liten hund från Ifjol;)
Se you later aligator.






Trackback
RSS 2.0