Helgen som passerade förbi.

Usch! Vad det är kallt idag!!!!!!!!!Himla blåst o va jobbig:(
Är nyss hemkommen från jobbet och idag får jag göra vad jag vill för chefen är med sina jobbarkompisar på julbord i Mantorp och div spel på hästar förstårs!!
Inte för att jag är SÅ hårt hållen hemma;) men ibland är det skönt med lite egentid, bara det att slippa ha tv,n på är himla skönt...
Det är bara lillherrn som kan bli lite tjatig frammåt kvällen då!
För man slipper väl inte att gå utta o pinka o prutta som vi brukar göra i våran familj på kvällen, jag förstår inte varför folk tittar på oss när vi springer och kissar på alla lyktstolpar och sen springer runt runt och letar efter bästa bajs stället...Naäää Marie nu blev det väldigt lågt!! Kiss o bajs humorn får du ha för dig själv;)

Denna helg har vi inte gjort annat än att äta o svulla..varför blir det så lätt massa onyttigt på helgen, visst ska man väl unna sig lite gott då men det finns ju gränser!
Jag mår i allfall inte bra efteråt!
Så idag skulle jag börja mitt nya sunda liv fram till jul...
Det sket sig i starten så att säga, för i morse kom Syrran och hennes jobbkompis Marie och hade bakat en supergod ananaspaj...
Nåja det är ju en dag i morgon oxå;)

I lördags förm drog vi på julmarknad i Rejmyre Anna Karin jag och mamma.
Det var lite småmysigt i deras små butiker också.

Inne på Hyttan.

Glasblåsning.

ett elevarbete utfört av killen på föreg bild.

Tjyvstart på Lucia:)
Det var väl vad som hände denna helg som antagligen skulle ha glömts bort för alltid i mitt liv om jag inte hade lagt upp detta inlägg:// så tråkig och innehållslös var den förrutom marknaden då.
Blickar istället fram mot nästa då Jag Lena och Barbro ska ha Julmys i Blektorpet:)
Favorit i repris! Får se om det blir nåt inlägg på bloggen...om vi inte blir för onyktra så det blir dementerat;)

Imorgon ska jag till Optiker Persson och skaffa lite starkare linser, med ska Karin som ska handla julklappar åt sin mamma:) medan jag är hos optikern hihi, kan man ju hoppas allafall:)
På tal om linser så hände det sig så att: I onsdags när jag var hos Anna så hade jag kliat mig i ögat lite för hårt så att den ena linsen hade åkt nästa bakom ögongloben..Anna hade världens sjå innan den kom tillbaka så det gick att få tag i den, hur som helst så skulle vi fika och jag fick låna ett par linskoppar av Jörgen.
Nästa dag när jag skulle sätta in linserna såg jag bara as suddigt med dom, jag tog ut dom tre gånger och satte in dom igen tills jag konstaterat att jag hade fått med Jörgens linser hem...haha dom var något för starka för mig!

Om jag skulle ta och laga lite mat till mig själv då? Vad är jag sugen på då?
Hmmm..nåt starkt tror jag det får bli! Kanske lite wok? Ja det blir bra=)

Hej från mej o killen:)

Kommentarer
Postat av: fia

Har bara hunnit läsa några inlägg änsålänge, men har redan fått skratta och njuta lite så ska bli jättekul att fortsätta!!!! :)

2011-12-06 @ 20:01:15
URL: http://fiasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0