Fredag igen...

Så var det fredag igen:)
Nyss kommit hem från jobbet, ännu en häktisk vecka på hotellet med mycket gäster.
Denna vecka har vi haft fyra Engelsmän som ätit mat varje kväll, dom är verkligen inte svårflörtade när det gäller mat, dom åt till och med stekt strömming med potatismos i onsdags:O Tallrikarna är renrakade varje kväll:)

Fick nyss besök av Mor o Far som smakade på mina saffransbullar samt kakor som Anna , Karin o jag bakade i onsdags.
Bilder på dessa konstverk finner ni på Annas blogg:)
Själv tog jag inga kort eftersom jag inte blev så stolt over dessa kreationer men goda blev dom och det är ju det som räknas.
Anna hade varit hos Gun-Britt 82 år som bor ovanpå hotellet, hon hade bjudit på så himla goda havraflarn som var jättelätta att baka...hmm tänkte jag..det säger ju alla som KAN baka kakor!
Jag fattar inte hur folk gör som bakar kakor???? Jag gör precis som det står i receptet men det blir aldrig så där perfekt som andra gör.
Man ska väl ha det i blodet antar jag, fast å andra sidan så tror jag att skulle vi göra om dom igen skulle dom bli perfekta för nu vet man ju hur stora kluttarna ska vara på plåten för att sen bli till lagom storlek färdigbakta:)
Jag ska nog hålla mig till matlagning som jag är bättre på!
Anna o Karin blir säkert bättre bagare än jag någonsin kommer att bli;)

Nu är det kul att gå ut och "fönstertitta" på hur folk sätter upp sin stakar och stjärnor i fönstren.
Jag slutar aldrig att förundras över folk som ställer typ en adventsljusstake bakom gardinen i ena hörnet av fönstret...men alltså....hur tänker man då???? Vill man inte njuta av ljuset ? Eller tycker man att ljusstaken är så ful att den ska stå och skämmas bakom en gardin??
För att inte tala om en stjärna och en ljusstake i samma fönster...fy vad fult!
Till sist dom som bombarderar si trädgård med blinkande kulörta lampor och illgröna ljusslangar osv.
Vad hände med en fin gran med lysen i trädgården?
Neej Amrekaniserat ska det va!! Helst med rosa julgranar från Rusta, och då kan man ju köpa fyra fem stycken för dom är ju så billiga..
Ja.. folk får väl ha det som dom vill men om min granne skulle sätta upp blinkande lampor som störde min julefrid skulle jag smyga ut om natten med en avbitartång.hihihihi
Säger som en väninna till mig sa en gång ( nämner inga namn här) Att: såna människor som saknar stil och finess borde inte få fira jul.hahahaha.
Nu fick jag en flashback över att jag sagt detta förut....det har jag säkert om ni frågar mina barn!!!!
Men Mamma...det där har du ju sagt femton gånger snart! (himmel himmel med ögonen)

Här om kvällen när vi satt och tittade på Halv åtta hos mig så såg jag att en kvinna drog ut en låda i sitt kök och där hade hon alla sina skafferi saker...fan vilken bra idè!
Jag gjorde likadant i mitt kök.

Mycket nöjd över resultatet!

Här kommer en bild på hur det ska se ut i ett fönster som är pyntat med "stil och finess" ;)

Inte det minsta skrytsamt!

"Granen" är klädd!
Vissa människor har plastgran. Vi har vitsprayat björkris;)
Håller lika bra som plastgran, sen kan man ha den framme längre om man vill.
Nåja..det var igentligen inte tänkt att det skulle vara en julgran, men det blev det av det gamla påskriset.
Mer får vi inte plats med i lilla lyan.

Nu ska jag bara gå och mysa fram till jul.
Klapparna är klara.
Baket är klart.
Laga lite mat bara;)
Imorgon ska vi åka till Rejmyre på julmarknad.
Ha en bra frrrreddddagggg!!!


Tomten med självlysande ögon;)))




Kommentarer
Postat av: Nettan

;)

2011-12-05 @ 21:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0