Dan före dan.

Har precis satt mig tillrätta i soffhörnet, allt är klarrtt till i möra!
Nu kan man börja klämma och skaka samt gå och dricka glögg resten av dagen.
Vi skulle ha varit hos Eva och ätit kalkon nu men det blev inställt pga sjukdom:(  Tråkigt men sånt är livet ibland!

Vi var i stugan förut och missbrukade en flaska Famuos Grouse... Stefan skulle stoppa in flaskan i en plastkasse som dom små mössen hade tuggat hål i och flaskan for rakt igenom kassen ner i klinkersgolvet och sprack:((
Whiskeyn flödade över golvet och Stefan morrade ett par sanningen ord till Råtte och Tåtte!!!!
Jaha då får det bli Jul utan Whiskey då..men det finns ju annat som tur är:/

Nästa år vecka 7 drar apparat köksrenovering på hotellet igång.
I onsdags åkte jag Stef o Moggen in till Ikea och handlade.
Allt fanns hemma :O Har väl aldrig hänt förut! Men ibland ska ju turen även stå på vår sida:)




Allt som allt 6 timmar för att beställa ett nytt kök:)
Skönt när man bara behöver tänka praktiskt för en gångs skull! Inget flashigt bara lättskött:)
Fast jag bävar lite inför själva renoveringen...
Först kommer en firma att bila bort allt gammalt kakel o klinkers, det är asbest i bruket så vi får inte göra det själva.
Får väl hyra hörselkåpor till tanterna i huset så vi inte tar livet ur dom men allt väsen..

Här om dagen hämtade vi biljetterna till kryssningen.

Ser ut så här ifall någon är intresserad...
Intresseklubben antecknar....tänker ni;)

Måste stolt visa denna Azalèa (stavas det så Karin?) som jag lyckats hålla vid liv sedan den 12 november då jag fick den av Syrran och döttrarna.

Karin sa att den ville ha lite vatten och ofta, och det har den fått:)

Tänk att i morgon är det Julafton igen!
Lika ofattbart som alltid!
Avslutar denna gång med en bild på min  ena mogg;)


Moggen (som betyder Måg) har vissa svårigheter att stå upprätt hos pygmèerna i Falla hahaha.

Till sist vill jag önska alla mina trogna bloggläsare en riktigt God Jul!
Imorgon ska vi hem till Karin och Ola på the Green road=)
Ska bli trevligt!
Ho ho ho.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0