Måla måla och åter måla.

Hmmm...måste tänka efter lite....
Även fast veckorna springer iväg så kommer man allafall inte ihåg vad man gjort sådär i en handvändning.
Kan ju böeja med trappmålningen som äntligen blev klar.
Bilderna blev suddiga för att Karin var här och pillade på kamerainsällningarna (det är inte första gången det händer, förra gången var när vi skulle åka till Thailand och två veckors bilder blev förstörda Ok inte alla men dom som var tagna på nära håll för att Karin hade ställt in kameran på närbilder...och oteckniska jag fattade inget)
Det blev en lång parentes.
Här kommer suddiga trappbilden.

Jag är nöjd! nästa projekt är att måla över de tegelröda listerna med vitt.

Förra fredagen bet jag av en tuggtand, en gammal rotfyllning från 70-talet.
Jag förstod ju att tandens dagar var räknade men levde in i det längsta på hoppet.
Ringde till dr Bergström.
Är det stor skada skedd? frågade han.
Man kan kasta in hatten. Svarade jag......
Hur som helst fick jag en tid i onsdags.


 
Tandläkaren var en ung man. Det första jag sa var att: Du får inte dra ut den!!!
Han tittade på det som en gång var en tand och sa: Jaaa jag får väl plocka fram trollspöt då.
Sen tittade han på sin assistent och himlade lite med ögonen och på hans blick att döma såg jag att han tänkte:
Jaha här kommer en medelålders kärring och tror att man ska kunna göra underverk av hennes misskötta gamla tänder....
Kan man inte sätta dit en krona? pep jag i stolen.
Du: sa han. Om man ska kunna sätta dit en krona så måste man ha någonting att fästa den i och din tand har gått av 2 mm under tandköttsnivån.
Ha tänkte jag. Så får man gå med en ful glugg i käften då!
Men jag ska göra vad jag kan sa han, och efter en timmas lidande från oss båda hade han lyckats laga den,
trollkarl som han var och för det är jag evigt tacksam.

Glömde visst Juntan i tisdags.
Vi var hos Berta i stan och åt rackarns god mat.
Vi firar20-års jubileum i september. och Berta som var lyckligt ovetande om det hade konstigt nog lagat en rätt från gamla goda tider.
Det var biff i jordnötsås med melonsalsa och ris, en rätt som Nettan gjort en gång fast hon inte vet om det själv haha.
Efteråt bjöds det på Napoleonbakelse med kaffe.



Vi var alla inponerade på Bertas mufsiga plädar och om jag känner Nettan rätt så har hon redan varit och köpt sig ett par.

Igår fyllde Stefan är och vi hade lite middag här i stugan. Anna Karin Ola var också här och åt.
Förrätten var godast.

Det var exotisk chevice, ungefär som biffsallad fast med skaldjur 10 poäng.
Hade gjort porterstek till varmrätt det fick jag bar 7 poäng för, dom tyckte inte att det var någon röd tråd i kombinationen och sen hade jag glömt gelèn också attans!!!
Men dom glufsade i sig ändå.
Efterrätten var god men lite mastig, hade kollat på Halv åtta hos mig och det såg så gott ut.
Det var smördegsinbakat äpple med div fyllning.
Jaaa... det blv väl så där en åtta, inga femtontusen allfall.

Annars är det målning som gäller för tillfället.
Altanstommen är målad.



Imorgon ska taket på sen är det lite panel på sidorna och glasdörrarna som ska monteras.

Idag har jag även varit hemma hos Anna i radhuset och målat.
Vi gick även lös med kobenet och bröt upp golvet i det sista rummet innan allt är klart.
Ojjj vad vi målar.

Dom här fina sakerna har jag fyndat på loppis.



Visst är dom väl fina???

Här kommer sista bilden på lille livsnjutaren.



SNUFF!!!1

Adjö.
Välkommen åter.



Kommentarer
Postat av: Nettan

Har inte hunnit köpa plädar än och det grämer mig.. attans att det ska vara så tajt med tid jämt! Trappen blir skitsnygg, det har jag i och för sig redan sagt men det tål att upprepas.

2010-10-03 @ 15:24:35
Postat av: MANA

MAMMAAAA!! Dags att uppdatera igen!! jag har inte rört din kamera så de så! puss

2010-10-09 @ 09:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0