Morgonfunderingar.

Det bästa med att ha en hund är att han alltid är lika glad vad man än säger åt honom.
Typ som idag när han låg och sov i min säng och jag kom in och lade mig hos honom och sa: Jaha här ligger du och sprider omkring din skit i min säng med dina smutsiga tassar!! ;(((
Som vanligt viftade han bara på avansen som om inget hade hänt.
Eller så här: Jag kommer hem från jobbet och han blir jätteglad och vill slicka mig i pannan. Jag säger: Hej mammas lilla gubbe har du ätit en död råtta idag? eller har du ätit direkt ur soppåsen? hihi

Har nu lagat mat ur viktväktarkokboken i ca tre veckor, jaa det är 2 kg ner allafall men nu börjar det bli tråkigt!
Jag vill ju laga mat som jag vill inte från en kokbok hela tiden:(
Men men...villman bli fin så får man lida pin!
Idag lagade jag en lasagne med kassler och saffransås, fan det smakade ju lussekatt om maten! Inte gott:-((
Måste laga något riktigt slafsigt till helgen, typ nåt kött med ädelost ogräddsår med pomme till:))
Risken är att man tröttnar när man går ut för hårt!!! Har ju varit med förr.....

Burrr vad kallt det är!!!!!!!!!Vintern är ju för F en hel månad för tidig:((
Men...man måste ju se saker possitivt så nu ska jag räkna upp lite fördelar igen. med vinter alltså!
Inga myggor eller fästingar.
Mysigt med tända ljus.
Tillåtet att gå och lägga sig kl nio.
Man måste inte "ta vara" på tiden att passa på o göra ditt o datt.
JAAA...vi ska väl ställa om klockan till helgen??? Då får vi sova en timma längre på morgonen:)
Inte så tokigt ändå. fast fördelar med sommar skulle nog bli fler...så jag struntar i dom!!

Ettlitet kort morgoninlägg blev det eftersom jag vaknade kl halv fem och inte visste vad jag skulle göra ( det blir ju så när man somnar halv nio på kvällen) hihi
Nu måste jag fixa till mig o åka till hotte,
Karindag idag:-)))
Ride on.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0