Lite blandad kompott.

Borde sätta mig och rensa svamp...men hamnade framför datorn istället.
Skulle ta en sväng till skogen på eftermiddan i solskenet Jag o Zorka, vi skulle plocka mossa och lingonris o lite annat till utekrukorna på hotellet men kom hem med detta istället.

En hel korg med frusna trattisar det var bara att bryta av dom.
Egentligen vill jag inte ha mera svamp nu men det är svårt att gå förbi dom sen har man som sagt rensningen kvar pch det är inget kul!

Igår var Karin och jag med Anna till Norrköping som moraliskt stöd. Hon skulle tatuera sig, kändes rätt bra att bara stå och titta på...hon fixade det bra och om ni vill se bilder på det får ni kolla hennes blogg: annieboten.blogg.se
Jdag har hon åkt till Villa Fridhem med alla Swedbank styrelsemedlemmar och ska roa sig och bo över tills imorgon.
Hon är ju med i styrelsen på ett hörn som "ung företagare" roligt!!
En annan får hålla ställningarna på Hotte sålänge, inte för att jag skulle vilja följa med alltså, skulle känna mig rätt malplacerad ihop med det gänget;)

På tal om att känna sig malplacerad kom jag att tänka på en rolig sak som jag ska berätta om hhihi.
Detta var någon gång på 90-talet.
Stefan hade hyrt in några konsulter från Göteborg till sin avd på Siemens, och när projektet var slut skulle dom som tack för hjälpen bjuda Stefan med respektive på en helhelg i Göteborg.
Vi kände inte för att ta bilen så vi tog bussen istället ( grisbilen hade fan varit bättre ) vi klev på i Norrköping och drog iväg, vi skulle stanna varannan mil och hämta upp folk, till saken hör att det redan var så mycket folk på bussen när vi klev på så Stef o jag fick inte sitta bredvid varandra.
Framåt förmiddagen blev vi lite hungriga och bussvärdinnan började sälja mackor på bussen.
Det var inte bara vi som var hungriga visade det sig och vi som satt längst bak fick nöja oss med en kexchoklad som fanns kvar.
Resan tog sju timmar och när vi äntligen var framme vid hotellet och hade träffat våra nya "vänner" (det var två män med sina fruar) då var jag så hungrig att jag höll på att dö!
Stefan skulle få följa med till bastun och äte korvbricka med öl osv.
Till mig sa dom att jag antagligen var trött efter resan och tyckte jag skulle vila mig lite....
Ok tänkte jag det tar väl inte så lång tid, så jag länsade minibaren på snaks och vin sen ringde jag till syrran och beklagade mig...det blev ju asgarv i luren förstås.
Sedan blev jag hämtad av dom "fina damerna" till deras hotellrum på en drink.
Ja...det var där jag kände mig lite malplacerad även om det var en riktigt påkostad helg med god mat och Vallmans salonger så föredrar jag att umgås med mina vänner som man kan vara sig själv med.


Uterummet börjar se ut som ett uterum.

 

Om ca två veckor är det klart, då kan vi flytta hem:)
Fördelar med att flytta hem:



Hmmm...måste tänka lite.



Just det!!!

Gå långpromenader.
Slippa diska.
Kunna gå till jobbet.
Slänga sopor i soptunnan.
Umgås med folk lite mer.

Nackdelar:
Att man har ett vinterbonat uterum i sommarstugan.....fast det går ju att åka hit nån helg om man vill ta det lugnt.

Det var fler fördelar faktiskt när man tänkte efter. Känns skönt faktiskr.
Jag står fast vid att INTE bo här året runt.

Mot mina principer var jag på Rusta igår ( har egentligen bojkottat Rusta för att jag hatar deras reklam på tv) men vi skulle köpa en torkställning till hotellet, och jag kunde inte motstå dessa..



Köpte sex st, gullg va?? den är pytteliten alla får varsin med något smarrigt i.
Något för nästa junta kanske hihihi.

Annars finns det rolig reklam också, typ Elgigantens nya.

NÄÄÄ SÄNGEN!!!!
Godnatt sa en katt.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Uterummet blir riktigt snyggt! Det blir bra för er nästa säsong. Du ska vara hemma och umgås med dina "vanliga" kamrater, då kan du äta smågodis och dricka GT och gå hem och sova i tid! :) Kram

2010-10-21 @ 21:47:33
Postat av: Erika

Marie det är så roligt att läsa din blogg för du är duktig på att blanda på ett kul sätt. Fint det blir uterummet och riktigt gulliga skålar du köpt. Vita och fina...Kram vi ses

2010-10-21 @ 23:06:49
Postat av: Anonym

Kul att man kan roa någon, hihi

Jag kommer o dricker GT hos dig Nettan så fprt vi flyttat hem!!

2010-10-22 @ 12:13:29
Postat av: Marie

Nu gick det visst för fort igen haha.

Fprrrt...

2010-10-22 @ 12:18:11
Postat av: Helena

Vad fint uterummet blir. Ser fram emot att få något smaskigt i de små skålarna nästa gång vi har junta hos dig, hi hi ;)

2010-10-22 @ 19:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0